پزشکان

11 عادت سالم برای ذهنی آرام

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید بیش از 40 درصد از اقداماتی که هر روز انجام می دهید در واقع توسط شما تصمیم گیری نمی شود. آن ها در واقع عادت هستند عادت ها به ما دیکته می کنند که چگونه زندگی کنیم، چگونه عمل کنیم و چه نتایجی در زندگی به دست آوریم. به همین دلیل است که داشتن عادات قوی و مثبت بسیار مهم است. تشخیص بیماری لوپوس از آزمایش خون

1. زمانی را در طبیعت بگذرانید

مشخص شده است که بیرون بودن تأثیر عمیقی بر سلامت روانی شما دارد که عمدتاً به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش سطح سروتونین شما می شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که صرف زمان کوتاهی در اطراف طبیعت، خلق و خوی شما را تقویت می کند. تصور کنید یک روز را در مکانی مانند این سپری کنید: PDW در آزمایش خون

2. چیزی برای انتظار داشته باشید

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله رسمی انجمن بین المللی مطالعات کیفیت زندگی، قرار گرفتن در حالت انتظار و انتظار مثبت می تواند سطح شادی شما را افزایش دهد.[3] برنامه‌ریزی برای چیزی که از آن لذت می‌برید و از آن لذت می‌برید، خواه یک سفر، دویدن برنامه‌ریزی‌شده، ملاقات با دوستان یا حلقه زدن با کتابی که همیشه می‌خواستید بخوانید، می‌تواند شما را از توجه به نکات منفی باز دارد.

3. مراقبه کنید

مدیتیشن احتمالاً مهمترین مفهومی است که در کمپ های شادی درباره آن صحبت می شود و دلایل خوبی برای مترادف با سلامت روان خوب دارد. مطالعات نشان داده اند که تمرینات مدیتیشن منظم استرس، اضطراب و مشکلات سلامتی را کاهش می دهد. دلیل اصلی این است که می تواند به کاهش بیش از حد فکر کردن و ایجاد ذهنیت بیشتر کمک کند. این می تواند به شکل نشستن آرام، یوگا، دعا یا تنفس هدفمند باشد.

4. بدن خود را حرکت دهید

اندورفین ها مواد شیمیایی در مغز هستند که اساساً درک درد را کاهش می دهند. وقتی بدن خود را حرکت می دهید، اینها آزاد می شوند و اساساً به مغز شما می گویند که همه چیز خوب است. حتی اگر فقط بلند شدن از روی صندلی، رقصیدن در حین انجام کارهای خانه یا انجام یک برنامه ورزشی منظم باشد، این اقدامات می تواند مواد شیمیایی حس خوب را افزایش داده و خلق و خوی شما را بالا ببرد.

5. چیز جدیدی یاد بگیرید

افرادی که در بزرگسالی به یادگیری ادامه می دهند، از رفاه کلی بیشتری برخوردارند. این می تواند به این دلیل باشد که مغز دائماً در حال تجدید و بازسازی است، اما همچنین حس موفقیت، خوش بینی و حواس پرتی ایجاد می کند. به عبارت دیگر، به شما هدف و تمرکز می دهد و توانایی مقابله با استرس را افزایش می دهد. بنابراین یک زبان جدید بیاموزید، نقاشی را شروع کنید یا در دوره ای ثبت نام کنید که همیشه دوست داشتید انجام دهید تا سلامت روانی بیشتری ایجاد کنید.

6. برای کسی کار خوبی انجام دهید

مهربانی ممکن است فقط به عنوان یک رفتار خوب در نظر گرفته شود، اما مهربانی واقعی با دیگران باعث افزایش شادی شما و همچنین آنها می شود. تعاملات اجتماعی مثبت، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می رسند، ارتعاشات احساس خوب شما را تقویت می کنند. تعریف کردن با نیت خالص، باز نگه داشتن در یا پیشنهاد پرداخت هزینه برای قهوه یک غریبه باعث می شود تا بقیه روز احساس خوبی داشته باشید. این کار را به طور منظم انجام دهید تا ذهنیت مثبت خود را تقویت کنید و همچنین برای شخص دیگری شادی ایجاد کنید.

7. روابط سمی را دوباره ارزیابی کنید

گاهی اوقات رفاه روانی افراد کاهش می یابد زیرا آنها به بودن در کنار افرادی که آنها را پایین می آورند عادت می کنند. این می تواند به عزت نفس و ارزش خود آسیب برساند، اما آنها اغلب این موضوع را با دیگران مرتبط نمی کنند. شما مجموع پنج نفری هستید که بیشتر در اطرافتان هستید. از خود بپرسید آیا این پنج نفر حامی، مهربان و سرگرم کننده هستند؟ اگر نه، ممکن است زمان آن رسیده که در روابط خود تجدید نظر کنید.

8. سم زدایی دیجیتال

خطرات بیش از حد رسانه های اجتماعی معمولا گفته می شود. بازی مقایسه می‌تواند باعث شود که شما احساس بی‌پروازی کنید و از شکست‌ها خوشتان بیاید اگر ما آنطور که دیگران در حال حاضر زندگی می‌کنند زندگی نکنیم. این خود دلیلی برای داشتن یک دوره سم زدایی از تلفن یا رایانه شما است. دنیای دیجیتال، به همان اندازه که زندگی ما را بهبود می بخشد، می تواند لحظه های حال ما را از بین ببرد و به ما امکان می دهد آنچه را که واقعاً در اطرافمان می گذرد از دست بدهیم. سم زدایی به شما این حس آزادی زمان را برای انجام کارهای دیگری که سلامت روان شما را تقویت می کند، می دهد.

9. بیشتر بخوابید

زمانی که ما در زندگی پرمشغله ای زندگی می کنیم، خواب اغلب نادیده گرفته می شود، اما این بهانه ای نیست. داشتن خواب کافی برای داشتن یک ذهن سالم بسیار مهم است. کم خوابی باعث نوسانات خلقی، تحریک پذیری، مشکلات سلامتی و اختلال در عملکرد همه جانبه می شود که بر نحوه تفکر ما تأثیر می گذارد و باعث می شود نسبت به چیزهایی که در زندگی روزمره ما اتفاق می افتد واکنش منفی نشان دهیم. خواب بیشتر معادل احساس آرامش و انگیزه در طول روز به جای استرس و اضطراب است.

10. کارها را خودتان انجام دهید

ارزش خود یا عزت نفس پایین می تواند باعث شود افراد باور کنند که نمی توانند کارها را به تنهایی انجام دهند. نیاز به داشتن همیشه شخصی برای انجام کارها می تواند باعث ایجاد احساس نیاز و عدم عشق به خود شود. رفتن و انجام کارها به تنهایی باعث ایجاد اعتماد به نفس و احساس آزادی می شود.

از تنها بودن نترسید و برای خودتان وقت بگذارید. این یک راه فوق‌العاده برای تفکر واقعی در مورد خود و داشتن یک نفس دور از دیگران است.

11. سپاسگزاری کنید

مشخص شده است که قدردانی باعث افزایش شادی و کاهش استرس و ایجاد ذهنیت مثبت تر می شود. مردم اغلب درگیر اتفاقاتی می‌شوند که در روزشان خوب پیش نمی‌رفت، حتی اگر بیشتر اتفاقات مثبت بود. یک عادت خوب برای شروع این است که در طول روز فکر کنید و همه چیزهایی را که عالی بود یادداشت کنید – از رفت و آمد مستقیم به محل کار، لبخند یک غریبه، غذاهای خوشمزه ای که برای ناهار خورده اید یا پیامی از دوستتان.

12. صاف بنشینید و بایستید

زبان بدن ارتباط تنگاتنگی با طرز فکر ما دارد. وقتی خم می شوید، ناخودآگاه احساس کلی خصومت، سستی و منفی نگری ایجاد می شود. وقتی صاف می ‌نشینیم یا می ‌ایستیم، احساس قدرت و اعتماد به نفس ایجاد میشود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا