سایر

چگونه می توان وزن کم کرد

“چگونه می توانم وزن کم کنم؟” با گذشت زمان، میلیون ها آمریکایی این سوال را از خود پرسیده اند. در واقع، بر اساس مطالعه اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تقریباً یک نفر از هر پنج بزرگسال بالای 20 سال گزارش داده است که در یک روز معین برنامه غذایی خاصی را دنبال می کند. رایج‌ترین رژیم غذایی که شرکت‌کنندگان در این مطالعه دنبال می‌کردند کاهش وزن یا رژیم کم کالری و به دنبال آن رژیم برای مدیریت دیابت، رژیم کم کربوهیدرات و رژیم کم‌چرب یا کم کلسترول بود.

درمیان جند رویکرد ذکر شده، تعدادی قابل توجه از برنامه های گوناگون وجود دارد و یافتن بهترین برنامه چالش برانگیز است. و بایدبه این نکته توجه داشت که طرحی وجود ندارد که مناسب همه افراد باشد.

چگونه بهترین برنامه غذایی را برای خود انتخاب کنید

قبل از انتخاب روش کاهش وزن یا سلامتی، مهم است که با پرسیدن چند سوال از خود، خود ارزیابی کنید.

در دراز مدت با چه چیزی می توانید زندگی کنید؟

امیلی کایل، RDN، که در مطب خصوصی در روچستر، نیویورک است، می‌گوید: «امروزه برنامه‌های غذایی زیادی در بازار وجود دارد که سلامتی را ارتقا می‌دهند. “کلید این است که چیزی را پیدا کنید که باعث استرس یا عذاب شما نشود.” از خود سوالاتی بپرسید: آیا دستورالعمل های رژیم غذایی شما را خوشحال می کند؟ مشتاق؟ استرس؟ آیا می توانید آنها را طولانی مدت دنبال کنید؟ کایل می افزاید: «عواملی مانند لذت، انعطاف پذیری و طول عمر باید به شدت در نظر گرفته شوند.

اگر رژیم غذایی یک راه حل سریع باشد نه رژیمی که باعث ایجاد تغییرات پایدار در سبک زندگی شود، این می تواند مشکل ساز باشد. به طور خاص، رژیم‌های غذایی افراطی که وعده کاهش وزن زیادی را می‌دهند همیشه پایدار نیستند – و اگر احساس کمبود کنید ممکن است در نهایت به پرخوری یا حتی پرخوری بپردازید. آنجی اشه، متخصص تغذیه ورزشی در لینکلن، نبراسکا، می‌گوید: «در نظر بگیرید که آیا عادات رژیم غذایی شما می‌توانید در طول زندگی خود ادامه دهید، نه فقط 21 یا 30 روز. منبع

کدام برنامه غذایی برای سلامت کلی شما بهترین است؟

برخی از برنامه‌های رژیم غذایی، مانند رژیم MIND و رژیم DASH، بر روی بخش‌های خاصی از سلامت تمرکز دارند – و کاهش وزن ممکن است یک امتیاز باشد. برخی دیگر با کاهش وزن به عنوان هدف اولیه ایجاد می شوند. کایل می گوید: «به یاد داشته باشید که همه ما افراد بسیار منحصر به فردی هستیم. همه ما وضعیت‌های مختلف سلامتی و سبک زندگی متفاوتی داریم که می‌تواند بر بهترین برنامه غذایی برای ما تأثیر بگذارد. این بدان معناست که شما نباید در نظر داشته باشید که چه چیزی برای دوستان یا اعضای خانواده شما مفید است – و در عوض باید به آنچه به صورت جداگانه برای شما مفید است توجه کنید.

بسیاری از برنامه های غذایی کل گروه های غذایی را حذف می کنند، که می تواند کمبود مواد مغذی و همچنین مشکلات سلامتی را ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات بسیار کم باشد و دیابت نوع 1 یا دیابت نوع 2 داشته باشید، احتمالاً مناسب نیست. و اگر خیلی محدود کننده است و باردار یا شیرده هستید، ایده خوبی هم نیست. به خاطر داشته باشید که بارداری زمان کاهش وزن نیست. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید.

آیا روش رژیم غذایی برای شما بی خطر است؟

مطمئی شوید که رژیم غذایی مورد نظرتان از نظر ایمنی به صورت جامع و کامل مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است و همچنین قبل از شروع رژیم غذایی جدید حتما باید با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید.( اگر پزشک مخصوص ندارید میتوانید با مراجعه به وب سایت نزدیک ترین پزشک را در این حوزه به خود پیدا کرده و با او مشورت کنید.)

و خود نیز بررسی های لازم را در خصوص اینکه رژیم غذایی با ارزش ها و ترجیحات شما مطابقت دارد انجام دهید.

“گوشت خوردن را دوست ندارید؟” جینجر هالتین، RDN، یک متخصص تغذیه در مطب خصوصی در سیاتل و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می پرسد. «پس سرخپوشان نباش! زیاد سفر کنید و به غذا خوردن در بیرون تکیه کنید؟ رژیم DASH ممکن است برای شما با ناامیدی تمام شود.” نتیجه نهایی: رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید ایمن و موثر باشد و در عین حال سبک زندگی شما را نیز در نظر بگیرد.

کاهش وزن را با رعایت نکات زیر شروع کنید:

1-کاهش میزان مصرف شکر

2-مصرف محصولات لبنی کم چرب و گوشت و مرغ بدون چربی

3-غلات تسویه شده به جای غلات کامل

4-مصرف حداقل 4 وعده میوه در روز

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4_%D9%88%D8%B2%D9%86

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا