فرهنگ و هنر

بهترین های دی کاپریو

دی کاپریو یک بازیگر و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی است که برای بازی در فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای و تاریخی مشهور است. او در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد و نام کاملش لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو است. او جایزهٔ اسکار را برای بازی در فیلم مرد برفی در سال ۲۰۱۶ کسب کرد. بعضی از فیلم‌های معروف او عبارتند از: تایتانیک، شاتر آیلند، شروع، گرگ وال استریت و هانسل و گرتل.

دی کاپریو علاوه بر بازیگری و تهیه‌کنندگی، یک فعال محیط زیست هم هست. او یک بنیاد به نام بنیاد لئوناردو دی‌کاپریو تأسیس کرده که به حمایت از حفاظت از زمین و حیات وحش می‌پردازد. او همچنین چندین فیلم مستند دربارهٔ مسائل محیط زیست ساخته و تولید کرده است. او در سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر صلح سازمان ملل برای مسائل محیط زیست منصوب شد. او همچنین مشارکت‌های مالی زیادی به پروژه‌های مختلف خیرخواهانه و محیط زیست داشته است. مطالعه بیشتر

فیلم های مستند دی کاپریو

دی کاپریو چندین فیلم مستند دربارهٔ محیط زیست ساخته یا تولید کرده است. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • قبل از سیل (Before the Flood) که در سال ۲۰۱۶ با همکاری نشنال جئوگرافیک ساخته شد و در آن دی کاپریو با رهبران جهان، سیاست‌مداران، دانشمندان و فعالان محیط زیست گفتگو می‌کند و تأثیرات تغییرات آب و هوایی را نشان می‌دهد.
  • ساعت یازدهم (The 11th Hour) که در سال ۲۰۰۷ با همکاری وارنر برادرز ساخته شد و در آن دی کاپریو به عنوان مجری و تهیه‌کننده حضور دارد و به بحران‌های محیط زیستی از جمله انقراض گونه‌ها، تخریب جنگل‌ها، آلودگی هوا و آب و … پرداخته می‌شود .
  • ویرانگا (Virunga) که در سال ۲۰۱۴ با همکاری نتفلیکس ساخته شد و در آن دی کاپریو به عنوان تولید کننده اجرایی حضور دارد و داستان محافظان پارک ملی ویرانگا در جمهوری دموکراتیک کنگو را روایت می‌کند که برای حفاظت از گوریل‌های کوهستان با شکارچیان، نظامیان و شرکت‌های نفت خام مبارزه می‌کنند .

https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%d8%a6%d9%88%d9%86%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%88-%d8%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%88.html

بهترین فیلم های دی کاپریو

بهترین فیلم دی کاپریو را معرفی کردن ممکن است بستگی به سلیقه و نظر شخصی داشته باشد، اما بر اساس برخی منابع و رتبه‌بندی‌ها، می‌توان به این فیلم‌ها اشاره کرد:

  • بگیر اگر می‌توانی (Catch Me If You Can) که در سال ۲۰۰۲ با کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شد و داستان زندگی واقعی فرانک آباگنال جونیور را روایت می‌کند که یک متخصص تقلب و جعل اسناد بود و در حال فرار از یک مامور اف‌بی‌آی بود .
  • متولد شده از این خاک (The Departed) که در سال ۲۰۰۶ با کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شد و داستان دو جاسوس را نشان می‌دهد که یکی در پلیس و دیگری در گروه جنایتکار ایرلندی در بوستون هستند و سعی می‌کنند هویت یکدیگر را کشف کنند.
  • انسپشن (Inception) که در سال ۲۰۱۰ با کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شد و داستان گروهی از دزدان رویای را روایت می‌کند که با استفاده از تکنولوژی خاص، وارد ذهن مردم می‌شوند و اطلاعات گرانبهای آن‌ها را می‌دزدند.
  • تایتانیک (Titanic) که در سال ۱۹۹۷ با کارگردانی جیمز کامرون ساخته شد و داستان عشق دو جوان از طبقات مختلف را در سفر نخستین و آخرین کشتی تایتانیک نشان می‌دهد.

فعالیت های دی کاپریو در راستای محافظت از محیط زیست

دی کاپریو یکی از فعالان برجستهٔ محیط زیست است که در زمینه‌های مختلفی برای حفظ و بهبود وضعیت زیست‌بوم‌ها، گونه‌ها و اقلیم تلاش کرده است. برخی از فعالیت‌های مهم او عبارتند از:

  • راه‌اندازی بنیاد لئوناردو دی‌کاپریو در سال ۱۹۹۸ که تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژهٔ محیط زیستی را در ۴۰ کشور جهان حمایت کرده است.
  • تولید و بازی در فیلم‌های مستند محیط زیست مانند سیاره آب (The 11th Hour)، گرمایش جهانی (Global Warming) و پیش از طوفان (Before the Flood) که به مسائل مختلف مربوط به تغییرات آب و هوایی، منابع آب، انرژی پاک و حفاظت از گونه‌ها پرداخته‌اند.
  • انتخاب شدن به عنوان سفیر صلح سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ با تمرکز بر تغییرات آب و هوایی و شرکت در جلسات و نشست‌های مختلف بین‌المللی برای ترویج همکاری و عمل جمعی در این زمینه.
  • سرمایه‌گذاری در برندهای سبز و پایدار مانند Beyond Meat که تولیدکنندهٔ غذاهای گیاهی جایگزین گوشت است و LoveTheWild که تولیدکنندهٔ غذاهای دریایی با منشأ پایدار است .
  • کمک مالی به سازمان‌ها و جنبش‌های محیط زیست مانند Amazon Aid Foundation که برای حفاظت از جنگل‌های آمازون فعال است و Global Wildlife Conservation که برای نجات گونه‌های در خطر فعال است .

در این باره بیشتر بخوانید

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا