سایر

13 بهترین فیلم تمام دوران

1) ترمیناتور

این فیلم شامل سفر در زمان و یک سایبورگ، با تعقیب و گریز با ماشین و تیراندازی است، اما در اولین فیلم مناسب جیمز کامرون (یعنی بدون پیراناهای پرنده) همه اینها در اطراف اسکلت خونی پوشیده از خون یک عکس ترسناک قاتل بی امان جمع شده است. به هر حال، اگر نسخه ارتقا یافته مایکل مایرز هالووین نباشد، ترمیناتور Uzi-9mm-toting آرنولد شوارتزنگر چیست؟

2) هیچ کشوری برای پیرمردها وجود ندارد

فیلیمی با موضوع تعقیب و گریز تگزاسی در سال 1980 ، اقتباس کورمک مک کارتی برادران کوئن ، یک فیلم تنش آور بوده که این سوال را در ذهن ها به وجود می آورد: مردم چگونه میتوانند با دنیای در حال ویرانی و خراب شدن کنار بیایند؟ همچنین نشان دهنده این موضوع بود که خاویر باردم یک شرور عالی میسازد. از وقتی که او نقش قاتلی خونسرد No Country’s Anton Chigurh را ایفای نقش کرده ،هالیوود دیگر نتوانست از تبدیل او به مرد بد دست بردارد.

3) تایتانیک

جیمز کامرون کارها را به نصف انجام نمی دهد. فیلم او در مورد غرق شدن بزرگترین کشتی مسافربری جهان در سال 1912 گرانترین فیلمی بود که تا به حال ساخته شده بود، با یک تیراندازی سخت مواجه شد و پیش بینی می شد که یک شکست تمام عیار باشد. اما این یکی از موفق ترین فیلم های تمام دوران (هم از نظر باکس آفیس و هم از نظر جوایز) شد و او را به پادشاه جهان تبدیل کرد.

4) جن گیر

شاهکار ترسناک ویلیام فریدکین، که در آن یک دختر 12 ساله توسط یک شیطان تسخیر شده است، به عنوان یک شوکر (به معنای خوب) شهرت دارد، با استفراغ با سوپ نخودی، چرخش سر و آزار به صلیب که به طور منظم لحظات آزاردهنده ای دارد. اشاره شده. اما دلیل این که این قدر عمیق می‌لرزد، نحوه حفظ و ساختن فضای نگران‌کننده‌اش به طرز زیرکانه و پیوسته در سراسر آن است.

5) پلنگ سیاه

پس از معرفی برجسته او در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، پلنگ سیاه 2018 به ما این امکان را داد که به درستی با T’Challa Chadwick Boseman ملاقات کنیم و پادشاهی Wakandan او را با شکوه تمام ببینیم. این فیلم که به طور بی عیب و نقصی توسط رایان کوگلر از Creed کارگردانی شده است، یک چشم انداز افروآینده گرایانه است که با سلطنتی جالب و رنگارنگ تراوش می کند، که از طریق طراحی لباس های برنده اسکار، قطعات صحنه های خیره کننده و موسیقی متن تند تیز بیان می شود. با افزایش بیش از میلیارد دلاری باکس آفیس، تاثیر فرهنگی پلنگ سیاه را نمی توان دست کم گرفت – و پس از از دست دادن غم انگیز بوزمن در سال 2020، این فیلم به عنوان نقش تعیین کننده برای یک استعداد واقعاً برجسته ادامه می یابد.

6) Shaun Of The Dead

قبل از انتشار، ممکن است شما را به خاطر فکر کردن به عنوان Spaced: The Movie بخشیده باشید. اما اولین ویژگی ادگار رایت، سایمون پگ و نیک فراست واقعاً مستقل است: ترکیبی هوشمندانه از کمدی خنده‌دار مناسب و ترسناک مرده‌ای وحشتناک که به طرز خنده‌داری نقش مهمی در احیای دوباره فیلم‌های زامبی ایفا کرد که ما هنوز هم هستیم. لذت بردن در حال حاضر

7) گمشده در ترجمه

دومین فیلم سوفیا کاپولا، فیلم جت لگ نهایی است، که در میان گیجی و سرگشتگی خیال‌انگیز بودن در یک کشور بسیار خارجی و یک منطقه زمانی بسیار متفاوت، رمان مرکزی تقریباً عاشقانه‌اش را بین اسکارلت جوهانسون فارغ‌التحصیل دانشگاهی بی‌حال و بیل موری، بازیگر سرخورده قرار می‌دهد. و این دقیقاً درست است که ما هنوز نمی دانیم او در پایان با او چه زمزمه کرد.

8) ثور: راگناروک

مارول کارگردانانی را که معمولاً فیلم‌های کوچک‌تر و مستقل می‌ساختند، به کار گرفته است، کلید ماشین غول‌پیکری را که جهان سینمایی آن‌ها است به آن‌ها می‌دهد و (در حد منطق) به آنها اجازه می‌دهد کارشان را انجام دهند. یکی از بهترین ها برای درک این فرصت، تایکا وایتیتی است، که به یافتن استخوان خنده دار واقعی ثور کمک کرد، سلاحی موثرتر از Mjolnir. راگناروک، که کل دنیای ثور را تکان می دهد (اوه، نابودش می کند) برداشتی خنده دار از یک داستان ابرقهرمانی، پر از اکشن است، در حالی که هالک مارک روفالو را دوباره به شکلی خارق العاده معرفی می کند و ما را با افرادی مانند والکری و تسا تامپسون ملاقات می کند. استاد بزرگ جف گلدبلوم.

9) مظنونین معمولی

در حالی که ترکیب تیم یک مفهوم عالی است، برایان سینگر کارگردان و نویسنده، کریستوفر مک‌کواری، تریلر جنایی فوق‌العاده پیچیده و فوق‌العاده، عظمت واقعی را از طریق پس‌زمینه‌ای به سبک ترسناک فراطبیعی خود به دست می‌آورد و تهدیدی فانتوم «کیزر سوز» را به ذهن متبادر می‌کند. حتی سرسخت ترین جنایتکار را هم می ترساند.

10) روانی

فیلم یونیورسال در اصل نمی‌خواست هیچکاک بسازد، نه تنها یک شاهکار بی‌سابقه بود، بلکه در واقع یک ژانر را ابداع کرد: فیلم قاتل روانی. دیگر هیولاهای فیلم فقط گرگ‌مردهای بزرگ، مودار، یا خون‌آشام‌ها یا ماهی‌های باتلاقی نبودند. آنها اکنون می توانند کاملاً عادی به نظر برسند. آنها می توانند همان مردی باشند که دقیقاً کنار شما نشسته است، در واقع …

11) L.A. محرمانه

بیست سال بعد، و هنوز هیچ کس اقتباسی بهتر از جیمز الروی نسبت به برداشت شجاعانه کورتیس هانسون و برایان هلگلند از سومین رمان سنگین الروی در لس آنجلس ساخته نشده است. کوارتت’. بازیگران اصلی آن به سختی صدمه دیدند، از جمله راسل کرو در نقش باد وایت کبود وجدان و گای پیرس در نقش اد اکسلی تازه کار رامرود.

12) E.T. – فرازمینی

با توجه به سبک ” آمبلین” که این روزها به صورت مرتب و مداوم مورد اشاره قرار گرفته میشود (با موفقیت در «چیزهای عجیب برادران دافر»)، ارزش دارد که گاهی به خود یادآوری کنیم که این سبک هیچ گاه کامل تر از E.T نبوده است . یک ماجراجویی کودکانه که عناصر ماوراء طبیعی خودش را با دقت در یک فضا قرار می دهد. دینای هر فردی قابل ارتباط است و لحظه های زیبا و احساسی آن را با احساسات واقعی به خطر می اندازد.

13) در حال و هوای عشق

سال‌ها قبل از مبارزه با شانگ‌چی در MCU، تونی لیونگ، اسطوره بازیگری هنگ‌کنگ، بزرگ‌ترین الهه کارگردان وونگ کار وای در شاهکارهای باشکوه و در حال جوشش مانند Chungking Express، Happy Together – و این عاشقانه‌ی چشمگیر، شاید بهترین همکاری آنها بود. لیونگ نقش روزنامه نگاری را بازی می کند که در دهه 1960 آپارتمانی در هنگ کنگ اجاره می کند. همسایه او، با بازی مگی چونگ، به همان اندازه که او تنها و گمشده به نظر می رسد. به زودی معلوم می شود که همسران آنها با هم رابطه دارند و عاشقانه ای از نگاه های دزدیده شده و اشتیاق صمیمی شروع به ظهور می کند. داستان‌های عاشقانه به ندرت به این زیبایی (یا عمیقاً تأثیرگذار) هستند.

معرفی چند فیلم دیگر که میتواند زندگی شما را تغییر دهد

  • فیلم رستگاری درشاوشنگ
  • فیلم دست نیافتنی ها
  • فیلم گران تورینو
  • فیلم دختر میلیون دلاری
  • فیلم راکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا