سایر

تأثیرات باور نکردنی گردشگری بر اقتصاد کشورها

گردشگری تأثیرات اقتصادی زیادی در دارد. مهم این است که بفهمیم آن تاثیرات چه هستند و چگونه می ‌توانیم تأثیرات اقتصادی مثبت آن را به حداکثر و تأثیرات منفی را به حداقل برسانیم.

در مورد اقتصاد گردشگری در جهان تعریف های متفاوتی وجود دارد. اما تعریف اصلی آن عبارت است از تعداد مسافرت ها و اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن بر بخش های مختلف یک کشور. اقتصاد گردشگری یعنی توجه و برررسی مسائلی مانند تقاضا، عرضه و ساختار های بازار، قیمت گذاری، محاسبه ارزش افزوده تمام فعالیت های گردشگری و مطالعه تمام اثرات و نتایج اقتصادی مبت و منفی آن بر صنعت گردشگری یک کشور. برای مثال سفر به کره جنوبی راحتتر از قبل شده است زیرا صنعت گردشگری بر اقتصاد کشور تأثیر به سزایی دارد و این مسئله مورد توجه مسئولین قرار گرفته است.

تاثیرات اقتصادی گردشگری: چرا دولت ها بر روی گردشگری سرمایه گذاری می کنند؟

گردشگری پتانسیل اقتصادی عظیمی را برای مقصدی که می خواهد صنعت گردشگری خود را توسعه دهد، به ارمغان می آورد. اشتغال، تبادل ارز، واردات و مالیات تنها چند مورد از راه هایی هستند که گردشگری می تواند پول را به مقصد برساند.

در سال های اخیر، همانطور که در داده های سازمان جهانی گردشگری در زیر نشان داده شده است، تعداد گردشگری در سطح جهان با نرخ های تصاعدی افزایش یافته است.

دلایل متعددی برای این رشد وجود دارد که از آن جمله می توان به بهبود فن آوری، افزایش درآمد یک بار مصرف، رشد بودجه شرکت های هواپیمایی و تمایل مصرف کنندگان به سفر بیشتر، رسیدن به مقاصد جدید و موارد دیگر اشاره کرد.

https://civilica.com/doc/546158/

در اینجا چند واقعیت در مورد اهمیت اقتصادی صنعت گردشگری در سطح جهان آورده شده است:

  • اقتصاد گردشگری 5 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد
  • گردشگری 6 تا 7 درصد از کل اشتغال را تشکیل می دهد
  • گردشگری بین المللی رتبه چهارم (پس از سوخت، مواد شیمیایی و محصولات خودرویی) را در صادرات جهانی دارد
  • ارزش صنعت گردشگری در سال ۹۱ هزار میلیارد تومان است
  • گردشگری ۳۰ درصد صادرات خدمات تجاری جهان را به خود اختصاص داده است
  • گردشگری ۶ درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده است
  • ثبت ۱.۴ میلیارد گردشگر بین المللی در سال ۲۰۱۸ (میلادی)
  • در بیش از ۱۵۰ کشور، گردشگری یکی از پنج صادرکننده برتر است.
  • گردشگری منبع اصلی ارز برای یک سوم کشورهای در حال توسعه و نیمی از کشورهای کمتر توسعه یافته اقتصادی (LEDCs) است.

داده های زیادی در مورد ارزش اقتصادی گردشگری در سراسر جهان وجود دارد، با نمودارها و نمودارهای مفید زیادی در گزارش تأثیر اقتصادی سازمان ملل متحد.

به طور خلاصه، گردشگری نمونه ای از یک سیاست اقتصادی است که توسط دولت ها دنبال می شود زیرا:

  • ارز خارجی می آورد
  • ایجاد اشتغال می کند
  • فعالیت اقتصادی ایجاد می کند

با این حال، ساخت و توسعه یک صنعت گردشگری، هزینه های اولیه و جاری زیادی را شامل می شود. فرودگاه ممکن است نیاز به گسترش داشته باشد. سواحل باید به طور منظم تمیز شوند. ممکن است لازم باشد جاده های جدید ساخته شوند. همه اینها پول می گیرد، که معمولا هزینه مالی مورد نیاز دولت است.

https://charbzaban.com/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%b1%d9%87-%d8%ac%d9%86%d9%88%d8%a8%db%8c.html

برای دولت ها، باید در مورد هزینه های آنها تصمیم گیری شود. آنها باید سوالاتی مانند:

چقدر باید برای ارائه خدمات اجتماعی مانند بهداشت، آموزش، مسکن هزینه شود؟

چقدر باید برای ساخت تاسیسات جدید گردشگری یا حفظ امکانات موجود هزینه شود؟

اگر سرمایه گذاری و منابع مالی برای گردشگری فراهم شود، مساله هزینه های فرصت پیش می آید.

منظورم از هزینه فرصت، این است که با خرج کردن پول برای گردشگری، پول در جای دیگری خرج نخواهد شد. به این شکل فکر کنید. همه ما مقدار مشخصی پول داریم و وقتی تمام می شود، تمام می شود. اگر تصمیم بگیریم به جای بیرون رفتن برای شام، کفش های جدید بخریم، ممکن است عالی به نظر برسیم، اما جایی برای رفتن نداشته باشیم.

در گردشگری، این بدان معنی است که پول و منابعی که برای یک هدف استفاده می شود، ممکن است برای استفاده برای اهداف دیگر در دسترس نباشد. به عنوان مثال، برخی از مقاصد، پول بیشتری را صرف گردشگری می‌کنند تا ارائه خدمات آموزشی یا بهداشتی برای افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند داشته باشند.

تعدادی از سرمایه گذاران مستقل یا چند ملیتی وجود دارند که نقش مهمی در این صنعت ایفا می کنند. آن ها هتل، جاده یا زمین دارند و بازیگران مهمی در موفقیت کلی صنعت گردشگری هستند. بسیاری از شرکت ها و افراد برای کمک به تامین سرمایه اولیه خود وام می گیرند.

بنابراین سرمایه گذاری در گردشگری یک تجارت بزرگ و خیلی واضح است و تاثیرات مثبت و منفی زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا