سایر

9 برنامه تلویزیونی برتر

1. دردویل

– امتیاز کاربر IMDb: 8.6

– سال پخش: 2015–2018

در این اقتباس نتفلیکس از کمیک مارول، یک وکیل نابینا شبانه با جنایت مبارزه می کند. موفقیت این مجموعه بسیار بهتر از فیلم بن افلک با بازبینی ضعیف یک دهه قبل، نشانگر اولیه این بود که امپراتوری رسانه ای مارول می تواند مرزهای خود را فراتر از فیلم های بلند گسترش دهد. تا پایان سریال، «دردویل» پنج نامزدی امی را به دست آورد. فیلم های دنیای مارول همگی جز فیلم های ابرقهرمانی دسته بندی می شوند. ما هم اینجا معرفی کامل فیلم های ابرقهرمانی را برای شما آورده ایم. اگر به این سبک فیلم ها علاقه دارید آن را از دست ندهید.

2. وست ورلد

– امتیاز کاربر IMDb: 8.6

– سالهای پخش: 2016–اکنون

“Westworld” بر اساس فیلمی به همین نام در سال 1973 مایکل کرایتون، سریال علمی تخیلی موفق HBO در مورد شهربازی خیالی و از نظر فناوری پیشرفته “غرب قدیم” است که توسط اندرویدها میزبانی می شود. با بازی ایوان ریچل وود، تاندی نیوتن، جفری رایت و جیمز ماردن، اولین پخش آن در سال 2016 بالاترین امتیاز را برای اولین نمایش شبکه پس از «True Detective» به دست آورد و فصل اول آن به عنوان پربیننده ترین سریال اصلی HBO رتبه بندی شد. https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%ae%db%8c%d9%84%db%8c.html

3. دکستر

– امتیاز کاربر IMDb: 8.6

– سالهای پخش: 2006–2013

یک متخصص پزشکی قانونی روان‌پریشی، اصرارهای خشونت‌آمیز خود را به بدخواهان نشان می‌دهد. منتقدان پیش‌فرض رمان را دوست داشتند، اگرچه هشدار دادند که برخی از بینندگان ممکن است دفع کننده‌ی ترشحات سریال را بیابند. ظاهراً خیلی ها این کار را نکردند: پایان نمایش 2.8 میلیون بیننده جذب کرد که یک رکورد برای Showtime است. این نمایش 4 مورد از 24 جایزه امی را که برای آن نامزد شده بود به خانه برد.

4. تور بزرگ

– امتیاز کاربر IMDb: 8.7

– سال پخش: 2016–2019

جرمی کلارکسون مجری پس از اخراج از بی‌بی‌سی و برنامه محبوب «تاپ گیر» به دلایل انضباطی، سریال مشابهی را به آمازون پرایم برد. کلارکسون، ریچارد هاموند و جیمز می، یکی از مجریان «Top Gear» خود را برای نمایشی که بر روی خودروها تمرکز دارد، همراه با ترکیبی از بخش‌های از پیش ضبط‌شده و بخش‌های زنده تماشاگر آورده است. این نمایش همچنین به عنوان یک تجربه تعاملی به کنسول های بازی ویدیویی آمد. منبع

5. سپر

– امتیاز کاربر IMDb: 8.7

– سالهای پخش: 2002–2008

«سپر» با ترجیح دادن سایه‌های خاکستری به اخلاق‌گرایی واضح، از بیشتر نمایش‌های پلیسی در ساعات پربیننده پیشی گرفت. مایکل چیکلیس در نقشی تعیین‌کننده حرفه‌ای، نقش رهبر بی‌ثبات، فاسد و در عین حال اصول‌گرای یک گروه کارآگاهی نخبه لس‌آنجلس را بازی کرد. او برای اجرایش پس از فصل اول برنده جایزه Primetime Emmy شد. این نمایش شش نامزدی امی دریافت کرد که یکی از آنها را برای بهترین بازیگر نقش اول در سریال درام در سال 2002 برنده شد.

6. خانم مایزل شگفت انگیز

– امتیاز کاربر IMDb: 8.7

– سالهای پخش: 2017–اکنون

«خانم شگفت‌انگیز مایزل» به کارگردانی ایمی شرمن-پالادینو جوایز مهمی را به دست آورده است که هیچ شکی در مورد تحسین جهانی خود باقی نگذاشته است (گلدن گلوب یا امی برای سریال، کارگردانی، نویسندگی، بازیگر نقش اول، بازیگر نقش مکمل زن و بازیگر نقش مکمل). این نمایش برنده 20 مورد از 54 نامزدی امی شده است. ریچل برازناهان نقش میج مایزل، خانه‌دار نیویورکی را بازی می‌کند که در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60، از طریق استندآپ کمدی، محدودیت‌های نقش جنسیتی خود را شکست.

7. اوز

– امتیاز کاربر IMDb: 8.7

– سالهای پخش: 1997–2003

اولین درام یک ساعته HBO که در یک زندان با امنیت حداکثری اتفاق می‌افتد، تمام قوانین تلویزیون را بازنویسی کرد و جدولی را برای آینده این شبکه به عنوان مقصدی برای تلویزیون پرستیژ تنظیم کرد. در حالی که طبق استانداردهای امروزی کمی خشن است، اما این نمایش نگاهی سخت، سازش ناپذیر و شخصیت محور به زندگی در یک کانون اصلاح و تربیت دارد. J.K. سیمونز به عنوان یک زندانی برتر نژاد سفید مرد آلفا عملکرد برجسته ای ارائه می دهد. این نمایش پس از اجرای خود دو نامزدی امی دریافت کرد.

8. اشتیاق خود را مهار کنید

– امتیاز کاربر IMDb: 8.7

– سال پخش: 2000–اکنون

لری دیوید، خالق «Seinfeld» نسخه ای تخیلی از خود را در این کمدی بسیار بداهه و برنده جایزه HBO بازی می کند. شخصیت روی پرده دیوید استعداد ایجاد موقعیت های ناخوشایند، ناراحت کننده و خنده دار را دارد که مدت هاست بینندگان و منتقدان را به وجد آورده است. دیوید در خارج از اکران بارها اعلام کرده که کارش را با این شخصیت تمام کرده است و گاهی اوقات بین فصل ها وقفه های طولانی می گیرد، به همین دلیل ۱۷ سال طول کشید تا ۹ فصل اول سریال را بسازد.

9. دراگون بال Z

– امتیاز کاربر IMDb: 8.7

– سالهای پخش: 1996–2003

احتمالاً معروف‌ترین سریال انیمه تمام دوران «Dragon Ball Z» است که قهرمان اصلی آن گوکو است. دنباله ای بر انیمه اصلی “Dragon Ball” و اقتباسی از مانگای با همین نام، “Z” زندگی بزرگسالی گوکو را در حالی به تصویر می کشد که او و همراهانش از جهان در برابر انبوهی از شرورها و دشمنان دفاع می کردند. این سریال دو نمایش دنباله‌دار دیگر و همچنین یک بازسازی به نام “Dragon Ball Kai” داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا