پزشکان

10 نکته در مورد حفظ سلامتی

1. سم زدایی نکنید

اینترنت مملو از محصولاتی است که وعده سم زدایی بدن شما را می دهند – رژیم های غذایی، نوشیدنی ها، مکمل ها، و غیره. حقیقت این است که آنها ضروری نیستند. بدن سیستم سم زدایی فوق العاده کارآمد خود را دارد: کبد و کلیه. آنها بدن شما را به خوبی سم زدایی می کنند، به شرطی که با رژیم غذایی مناسب، ورزش و محدود کردن استفاده از مواد مضر مانند الکل و تنباکو از آنها حمایت کنید.

2. آبمیوه پاکسازی نکنید

آبمیوه ممکن است به شما احساس خوبی بدهد، اما بدن شما را “پاکسازی” نمی کند. این رژیم‌ها همچنین می‌توانند احساس گرسنگی را در شما ایجاد کنند، زیرا آب میوه فیبر سیرکننده میوه‌ها و سبزیجات را حذف می‌کند اما قند را حفظ می‌کند.

3. روزانه مولتی ویتامین مصرف نکنید

بسیاری از ما از دوران کودکی روزانه یک مولتی ویتامین مصرف می کنیم و معتقدیم که این راهی برای سلامتی بهتر است. متأسفانه، هیچ مدرکی وجود ندارد که این مورد باشد. سال گذشته، محققان جانز هاپکینز مطالعاتی را که روی نیم میلیون نفر انجام شد، ارزیابی کردند و به این نتیجه رسیدند که مولتی ویتامین‌ها خطر بیماری قلبی، سرطان، زوال شناختی یا مرگ زودرس را کاهش نمی‌دهند. توصیه آنها: پول خود را برای مولتی ویتامین هدر ندهید. ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنید.

4. فکر نکنید “هشت لیوان در روز” عدد جادویی است

این یکی دیگر از نکات بهداشتی است که مدتهاست که به عنوان انجیل مطرح شده است. و مطمئناً ایده خوبی است که هیدراته بمانید. اما به گفته محققان در کلینیک مایو، “هشت لیوان در روز” برای همه مناسب نیست – برخی افراد ممکن است به آب کمتری نیاز داشته باشند، برخی ممکن است به آب بیشتری نیاز داشته باشند، به ویژه بسته به سطح فعالیت و محیط شما. یک قانون کلی خوب: زمانی که احساس تشنگی می کنید آب بنوشید و به اندازه ای آب بنوشید که ادرار شما بی رنگ یا زرد روشن بماند.

5. هرگز بعد از ساعت 8 شب غذا نخورید

اگرچه درست است که خوردن یک وعده غذایی بزرگ درست قبل از خواب ایده خوبی نیست – می تواند شما را بیدار نگه دارد و منجر به رفلاکس اسید شود – بدن شما به طور خودکار غذا را بعد از یک ساعت معین به چربی تبدیل نمی کند. در واقع، برخی از متخصصان توصیه می کنند قبل از خواب یک میان وعده کوچک و غنی از پروتئین بخورید تا خواب خوب شبانه را تضمین کنید.

6. فقط برای کاهش وزن زیاد تمرینات هوازی انجام ندهید

اگر هدف شما این باشد، فعالیت بدنی کلید حفظ وزن سالم (و سلامت کلی) و کاهش چند پوند است. اما ساعت‌ها گذراندن روی تردمیل می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد: دوره‌های طولانی ورزش شدید باعث می‌شود بدن کورتیزول ترشح کند، هورمون استرسی که به آن می‌گوید به چربی چسبیده باشد. به جای جلسات ماراتن کاردیو، به طور کلی فعال تر و تمریناتی مانند HIIT (تمرینات تناوبی با شدت بالا) که برای کاهش چربی موثر هستند، توجه کنید.

7.برای لاغر ماندن کالری را حساب نکنید

قبلاً این قانون طلایی کاهش وزن بود، اما امروزه کارشناسان توصیه می‌کنند به جای شمارش کالری، روی غذاهای کامل از جمله پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم تمرکز کنید و از غذاهای فرآوری‌شده و شکر اضافه شده خودداری کنید. دلایل؟ کمتر احساس محرومیت خواهید کرد، که باعث می شود رژیم غذایی خود را به عنوان یک تغییر سبک زندگی سالم به جای چیزی تنبیهی راحت تر و لذت بخش تر ببینید.

8. برای درمان سرماخوردگی ویتامین C مصرف نکنید

طبق گفته‌های دانشکده پزشکی هاروارد، مصرف ویتامین C تنها زمانی که سرماخوردگی دارید «مفید جزئی» است – 200 میلی‌گرم در روز می‌تواند طول مدت سرماخوردگی را تا حدود 8 درصد کاهش دهد. اما این یک درمان نیست و مصرف روزانه آن خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش نمی دهد.

9. برای کاهش وزن شیر بدون چربی ننوشید

متخصصان رژیم غذایی زمانی توصیه کردند که اگر نمی‌خواهید وزن اضافه کنید، از مصرف لبنیات پرچرب خودداری کنید. اما تحقیقات نشان داده است که نوشیدن شیر پرچرب – و مصرف سایر محصولات لبنی پرچرب مانند ماست – در واقع می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. چرا؟ سیرکننده‌تر است، بنابراین به شما کمک می‌کند از مصرف کالری از منابع دیگر جلوگیری کنید

10. فکر نکنید اینترنت بهتر می داند

ما این روزها غرق در اطلاعات هستیم و به نظر می رسد همه به دنبال درمان های معجزه آسا و نکات پیشرفته هستند. اما اگر از منابع مشروع و مطالعات محکمی نشأت نگیرد، می‌تواند کاملاً خطرناک باشد. تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام دهید، اما به پزشکان خود اعتماد کنید. و برای گذر از این بیماری همه گیر در سالم ترین حالت خود، این 35 مکانی را که احتمال ابتلا به کووید را در آنها زیاد است از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا