پزشکان

برای حفظ سلامتی به این 14 نکته عمل کنید

1. آن را میخکوب کنید

متخصصین پا سالانه 10000 ناخن فرو رفته را مشاهده می کنند. این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که کناره‌های ناخن پا در پوست اطراف رشد می‌کند و باعث قرمزی، التهاب و گاهی اوقات عفونت می‌شود. آخ! برای دور نگه داشتن آنها، از قیچی ناخن استفاده نکنید. درعوض، از قیچی برای برش مستقیم ناخن استفاده کنید و از کوتاه کردن بیش از حد ناخن خودداری کنید.

2. صبح، آفتاب!

دکتر آلانا هار، مشاور پزشکی خواب می‌گوید: «پرده‌های خود را در صبح به عقب انداختن می‌تواند به شما کمک کند شب‌ها بهتر بخوابید. این به این دلیل است که نور در تنظیم الگوهای خواب ما کلیدی است و بنابراین دریافت نور طبیعی خورشید به همگام سازی چرخه خواب/بیداری بدن شما کمک می کند.

3. آنچه را که می دوزی درو کن

ذهن آگاهی – توجه به افکار، احساسات، عواطف و احساسات بدنی شما – ثابت شده است که با استرس و اضطراب مقابله می کند و حتی توسط NICE (موسسه ملی تعالی بالینی) به عنوان راهی برای کمک به پیشگیری از افسردگی توصیه می شود. به دنبال راه جدیدی برای امتحان کردن آن هستید؟ گلدوزی را امتحان کنید، که تمام کادرهای ذهن آگاهی را مشخص می کند، زیرا باید سرعت خود را کاهش دهید و روی کار در دستتان تمرکز کنید. برای یک پروژه جدید، DMC The Mindful Mandala Embroidery Duo Kit (20 پوند، جان لوئیس) را امتحان کنید.

4. عدس را دوست داشته باشید

عدس قرمز را به اسپاگتی بولونی یا پای شپرد بعدی خود اضافه کنید. آنها طعم “گوشتی” دارند، به این معنی که می توان آنها را به راحتی به وعده های غذایی چرخ کرده برای یک شام با فیبر بالاتر اضافه کرد. کاهش مصرف گوشت؟ گوشت گاو خود را به طور کلی جایگزین کنید.

5. با یک برنده شوید

زمانی که ورزش می کنید همیشه به این فکر کنید که “آیا می توانم یک ست/حرکت دیگر اضافه کنم؟” بنابراین، اگر پنج بار در اطراف پارک رکاب بزنید، آن را شش بار کنید. اگر تنیس بازی می کنید، یک ست دیگر بازی کنید. این یک حرکت کوچک در پایان شما را سریع‌تر تناسب اندام می‌کند، بعلاوه متوجه خواهید شد که می‌توانید بیش از آنچه به خودتان اعتبار می‌دهید انجام دهید، که سوخت قدرتمندی برای تناسب اندام است.

6. پشته عادت

یک «باید انجام داد» را با «باید انجام داد» جفت کنید و ببینید که این عادت های خوب در کنار هم هستند. به عنوان مثال، هنگامی که پاهای خود را اصلاح می کنید، خال های خود را برای تغییرات بررسی کنید. در حالی که منتظرید تا کتری بجوشد، حرکات کششی ملایم انجام دهید. هنگامی که قرار ملاقات دندانپزشکی خود را می گیرید، اسمیر یا ماموگرافی خود را نیز رزرو کنید.

7. غذای خوش خلق

نه، شما آن را تصور نمی کنید: احساس «گرسنگی» – یا گرسنگی-عصبانی – یک چیز واقعی است. این به این دلیل است که برخلاف سایر اندام‌ها، مغز شما در طول روز به منبع گلوکز قطره‌ای و قطره‌ای متکی است تا سوخت مناسبی داشته باشد، بنابراین، اگر به طور منظم غذا نخورید یا وعده‌های غذایی خود را حذف کنید، بهترین احساس را نخواهید داشت. علاوه بر خوردن منظم، ترس از چربی را نیز از بین ببرید. مغز حدود 50 درصد چربی دارد و سلول‌های ما برای حفظ ساختار خود به چربی‌های باکیفیت نیاز دارند، بنابراین چربی‌های خوب موجود در روغن زیتون، آجیل، دانه‌ها و آووکادو را در نظر بگیرید.

8. زمین خود را ارتقا دهید

پیاده روی معمولی یا دویدن خود را به سمت ساحل یا حومه ناهموار حرکت دهید. دلیل؟ سطوح نرم مانند ماسه و چمن هیچ بازگشتی ندارند، به این معنی که عضلات شما باید سخت تر کار کنند.

9. غذای خود را یواشکی کنید

لازم نیست یک وعده سبزیجات کنار لوبیا سبز یا یک سالاد بزرگ باشد. یک قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی در سس ماکارونی، یک مشت زیتون به جای چیپس، یا یک کیسه شاهی آبی که در شمارش پستو شما ریخته شده است.

10. در مراقبت از خود واقعی عمل کنید

مراقبت از خود فقط به حمام کردن طولانی مدت و انجام کارهای صورت برای خوب زندگی کردن نیست. این در مورد مقابله با موانعی است که سلامتی یا شادی شما را مختل می کند، خواه یادگیری “نه” گفتن باشد یا زمان بیشتری برای خود اختصاص دهید. در حال حاضر تعداد زیادی پادکست مراقبت از خود بسیار الهام بخش وجود دارد – ما از Self Care Club اثر لورن میشکن و نیکول گودمن لذت می بریم. Happy Place توسط Fearne Cotton; و احساس بهتر، زندگی بیشتر توسط دکتر رنگان چاترجی.

11. به آب بزنید

شنا در حوضچه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها یا دریای آزاد حتی بهتر از شنا در استخر محلی است، زیرا باید در برابر امواج یا جریان کار کنید.

12. برای جلب توجه بنشینید

ما می دانیم که وضعیت ایستادن ما برای سلامت استخوان، مفاصل و ماهیچه ما مهم است، اما آیا می دانستید که بسیاری از ما باید نحوه نشستن خود را نیز اصلاح کنیم؟ مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که وقتی برای مدت طولانی روی صندلی می نشینید، پاهای شما باید صاف روی زمین باشد. باید فاصله کمی بین پشت زانو و صندلی وجود داشته باشد، به طوری که زانوهای شما در سطح لگن یا پایین تر از آن باشد. اگر پاهای شما برای رسیدن به زمین خیلی کوتاه است، زیرپایی مفید است.

13. دستیابی به کمال پودینگ

یک راه آسان برای خوردن بیشتر میوه، تبدیل آن به دسر است. هلو، انجیر، آلو و سیب بو داده، خوراکی های شیرین خوش طعمی را می سازند که مملو از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. برای جایگزینی خامه دوبل، آن را با ماست ساده یا کرم نیمه چرب سرو کنید.

14. رژیم غذایی خود را متنوع کنید

لذت بردن از تنوع وسیع تری از گیاهان برای تغذیه میکروب های روده یک راه ساده و مبتنی بر علم برای بهبود سلامت شما است. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که رژیم غذایی موجود خود را مخلوط کنید. بنابراین، به جای رنگ قرمز معمولی، به سراغ کیسه های رنگی مخلوط فلفل بروید. قوطی لوبیا مخلوط را برای جایگزینی لوبیا چیده کنید. به جای یک نوع بسته، سبزیجات منجمد مخلوط یا بسته سرخ شده را بخرید. و به جای بادام ساده از آجیل مخلوط میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا