پزشکان

13 نکته برای حفظ سلامتی

1. اجتناب از فشار وارد کردن بر گردن

چرخاندن سر به جلو بر روی صفحه نمایش می تواند فشار شدیدی بر جلو و پشت گردن ما ایجاد کند و چیزی به نام «گردن فناوری» را تحریک کند. برای جلوگیری از این امر، همیشه صفحه نمایش خود را اعم از تلفن، لپ تاپ یا تبلت بالا بیاورید تا به چشم بیاید یا از پایه دستگاهی مانند پایه تبلت Tryone Gooseneck استفاده کنید.

2. بگو پنیر

پنیر استخوان ساز است، درست است؟ درست است، اما همه پنیرها برابر نیستند. پروفسور سوزان لانهام نیو، سرپرست علوم تغذیه در دانشگاه می گوید: پنیر حاوی مقادیر زیادی کلسیم است، اما پنیرهای سرشار از نمک مانند روکوفور، پارمزان، فتا و پنیرهای فرآوری شده چندان برای استخوان های شما مفید نیستند. ساری این امر به این دلیل است که وقتی کلیه‌های شما سدیم اضافی را در بدن دفع می‌کنند، مقداری کلسیم به همراه می‌رود، بنابراین ایده خوبی است که منابع کلسیم خود را در طول روز تغییر دهید.

3. کتاب نعمت نگه دارید

یک مطالعه نشان داد افرادی که سه چیز خوب را که هر روز به مدت یک هفته اتفاق می‌افتند یادداشت می‌کنند نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کنند بسیار شادتر هستند. چه بهانه ای بهتر برای خرید یک نوت بوک بسیار جدید؟

4. بدون آه بیرون بروید

نمی توانید صبر کنید تا در پایان روز کفش های خود را در بیاورید؟ پاهای ما با افزایش سن تغییر شکل می دهند، به خصوص اگر آرتروز داشته باشیم، پس مرتب اندازه گیری کنید و بعدازظهرها که پاهایتان وقت دارد ورم کند، کفش بپوشید، به یاد داشته باشید که مغازه ها و مدل ها بسیار متفاوت هستند. M&S، Clarks، Next، Simply Be، و ​​Hotter را برای سبک‌های برازش گسترده امتحان کنید.

5. با نگرانی ها روبرو شوید

نگران باشید که ناراحتی گوارشی شما ممکن است نشانه سرطان تخمدان باشد، زیرا یکی از بستگان آن را داشته است؟ نگرانی های خاص خود را به پزشک خود بگویید. دکتر راجر هندرسون (doctorhenderson.co.uk) می‌گوید: «اگر احساس نمی‌کنید که دقیقاً به نگرانی شما رسیدگی شده است، سؤالات خود را تکرار کنید.» “به همین ترتیب، اگر مطمئن نیستید که آیا پزشک شما به طور کامل نگرانی های شما را درک کرده است، از او بخواهید که آنها را برای شما تکرار کند.” به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که هر دو در یک صفحه هستید.

6. آن را بالا ببرید

گوش دادن به آهنگ های با سرعت بالا می تواند ورزش شما را تقویت کند. تحقیقات نشان داده است که شما را از “آگاهی بدن” (بخوانید: درد) منحرف می کند، در حالی که مطالعات دیگر نشان می دهد که ضربان قلب و الگوهای تنفسی را تحریک می کند و به سلول ها کمک می کند تا اکسیژن را سریعتر به عضلات شما برسانند.

7. صبحانه خود را فوق العاده شارژ کنید

از فرنی خسته شده اید؟ جو دو سر را در آب سیب، شیر بادام یا شیر نارگیل برای صبحانه آماده یک شب خیس کنید. جو حاوی نوعی فیبر محلول به نام بتا گلیکان است که ثابت شده است که کلسترول را کاهش می دهد. میوه های تازه، یک مشت آجیل و یک عدد ماست کفیر را به فاکتور سلامتی و خوش طعمی اضافه کنید.

8. گرمایش را خاموش کنید

دمای ایده‌آل خواب برای خواب آرام ۱۸ درجه سانتی‌گراد است – هر چه بیشتر یا کمتر باشد و می‌توانید پرت کنید و بچرخید.

9. می تواند

آیا می‌دانستید که ساردین‌های کنسرو شده ارزان و شاد (و ماهی قزل‌آلای کنسرو شده، پیلچارد و ماهی خال مخالی) جزو ماهی‌های روغنی محسوب می‌شوند؟ NHS می گوید یک رژیم غذایی متعادل سالم باید هر هفته شامل یک سهم ماهی چرب (140 گرم) باشد زیرا حاوی اسیدهای چرب با زنجیره بلند است که ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. ما دوست داریم غذای خود را به صورت کبابی روی نان تست، مخلوط شده در سس پاستا یا با سیب زمینی کاپشن بخوریم.

10. روز خود را درست شروع کنید

شروع صبح خود با یک مراسم آرامش بخش، چه مدیتیشن یا مطالعه، می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد. ریچل کلی، مبارز سلامت روان و نویسنده کتاب آواز خواندن در باران: 52 گام عملی برای خوشبختی (کتاب های کوتاه) می گوید: «با انجام این کار، چیزی را که دانمارکی ها morgenfrisk می نامند – یا شادابی صبحگاهی را پرورش می دهید. ما در ابتدا سیل هورمون استرس کورتیزول را تجربه می کنیم که به ما نیروی لازم برای بلند شدن را می دهد، اما این می تواند ما را مضطرب کند. بیدار شدن با یک روال آرام بخش که فرآیندی خوشایند است، چه کشش و تنفس عمیق باشد، چه به سادگی به خودتان فرصت دهید تا افکار و احساسات خود را بپذیرید، می تواند بسیار مفید باشد.

11. بیدار شو، برخیز

چرت زدن را نزنید. دکتر هار می گوید: «برنامه منظمی برای خواب و بیداری داشته باشید – و به آن پایبند باشید – حتی در آخر هفته ها. این کار مغز و ساعت درونی بدن شما را برنامه‌ریزی می‌کند و به شما کمک می‌کند قبل از خواب راحت بخوابید و سرحال بیدار شوید.

13. سوالات درست بپرسید

هر نگرانی سلامتی متفاوت است، اما این چک لیست می تواند به شما در ملاقات بعدی با پزشک کمک کند.

  • به نظر شما مشکل چیست – و آیا چیز دیگری می تواند باشد؟
  • هر آزمایشی به من چه خواهد گفت؟
  • به چه درمانی نیاز دارم و چه کاری انجام می دهد؟ همچنین، چه مدت به آن نیاز دارم و چه چیزهایی باید در مورد آن بدانم؟
  • اگر حالم بدتر شد چه کنم؟
  • مرحله بعدی چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا