آموزشگاه زبان خارجی

به گفته کارشناسان زبان چگونه یک زبان جدید را در خانه یاد بگیریم؟

اگر تمام نتفلیکس را تماشا کرده‌اید، هر بازی روی تخته‌ای را که در اختیار دارید انجام داده‌اید، و نان بیشتری از آنچه که احتمالاً می‌توانید مصرف کنید پخته‌اید، بخشی از وقت آزاد خود را صرف یادگیری (یا یادگیری مجدد) زبان کنید. چشم انداز تسلط در نهایت، مثلاً به زبان فرانسه، تضمین می کند که ساعت ها سرگرمی در داخل خانه در طول الزام به ظاهر پایان ناپذیر ما برای ماندن در خانه تضمین می شود، اما کارشناسان می گویند اولین قدم در یادگیری موفق زبان این است که انگیزه های خود را در نظر بگیرید. دکتر جولیو تورس می‌گوید: «اهداف افراد برای یادگیری یک زبان دیگر می‌تواند از یک چیز جدی متفاوت باشد، مانند نیاز به حرکت و عملکرد در جامعه‌ای دیگر، دانلود یک برنامه تلفن و یادگیری یک زبان جدید فقط برای سرگرمی». استادیار زبان شناسی کاربردی در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، که توضیح می دهد که روش های آموزشی بر اساس اهداف یادگیری متفاوت است. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید «عوامل درونی» شما هستند، مانند سبک یادگیری و علایق، زیرا دکتر لورا باچر از TESOL (آموزش انگلیسی به سخنرانان دیگران) می گوید: «ما تمایل داریم زمانی که چیزی برای ما معنادار است، از نظر احساسی به آن واکنش نشان دهیم. زبان ها) در مدرسه آموزش کالج هانتر.

امروزه با توجه به کلاس هایی از جمله یوگا و سخنرانی هایی که به صورت آنلاین که اغلب رایگان هستند، اجرا میشوند میتوان گفت یادگیری زبان با کمک فناوری های موجود کاری بی نظیر و شگفت انگیز است. پژوهشگر فوق دکتری دانشگاه استنفورد و همچنین بنیان گذار و تهیه کننده Vaybertaytsh  بنام دکتر سندی فاکس، گفته است: یادگیری و آموزش زبان همیشه خارج از آموزش آنلاین اتفاق افتاده است، ولی در حال حاضر شما میتوانید به راحتی با تماس هایی در برنامه Zoom  با زبان هایی دیگر برای شرک در آن پیدا کنید. که میتوان گفت ” زمانی بسیار ویژه برای تمرین و یادگیری زبان است”.

پس باید گفت اگر شما بخواهید با همسایه خود مکالمه کنید و یا نیاز به تمرین دستور زبان برای شرکت در آزمون از راه دور دارید ما با کمک شش متخصص زبان، از جمله مدیر مدارس زبان Middlebury صحبت کرده ایم تا مفیدترین و بهترین برنامه ها و منابع را در اختیارمان قرار دهند تا بتوانید در خانه زبان جدید را یاد بگیرید.

https://charbzaban.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C.html

بهترین برنامه کلی برای یادگیری زبان

Pimsleur

همه کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم می‌گویند که برنامه‌های آموزش آنلاین سنتی مؤثرترین ابزار برای زبان‌آموزان مبتدی برای کسب و تمرین برخی از واژگان و دستور زبان هستند. بر خلاف «برنامه‌های زبان پاپ» مانند Duolingo، این برنامه‌ها اغلب با دقت بیشتری مورد تحقیق قرار می‌گیرند، تکنیک‌های مختلف یادگیری را با هم ترکیب می‌کنند و معمولاً هزینه زیادی دارند. در میان برنامه‌های مختلف موجود در بازار، Pimsleur به دلیل روش‌شناسی مکالمه‌اش توسط دو متخصص، فاکس و وینسنت پرز، معلم فرانسوی در کتاب‌فروشی مسافرتی مستقل Idlewild Books بسیار توصیه شد. در حالی که برنامه‌های دیگر می‌توانند بیش از حد تکراری باشند و کلمات را به‌طور بی‌معنی معرفی کنند، پرز می‌گوید Pimsleur «مکالمات زیادی با کلیپ‌های از پیش ضبط‌شده گوش می‌دهد، تکرار می‌کند، و تمرین می‌کند» که به افراد کمک می‌کند در زمینه مکالمه یاد بگیرند. فاکس توسط برخی از همتایان زبان‌شناس و چند زبانه‌اش به Pimsleur معرفی شد و می‌گوید که این برنامه «دقیق‌تر» از برنامه‌های دیگر است. به طور کلی، او خاطرنشان می‌کند که برنامه‌های یادگیری زبان «پایه» خوبی را برای کسانی که یک زبان جدید را در خانواده زبانی که قبلاً می‌دانند یاد می‌گیرند، ارائه می‌کند. شما می توانید بیش از 50 زبان مختلف را با Pimsleur یاد بگیرید، اما شش زبان محبوب این برنامه از 14.95 دلار در ماه قیمت دارند.

بهترین برنامه (کمی) کمتر پیشرفته برای یادگیری زبان

Rosetta Stone

از 12 دلار

Rosetta Stone، نرم‌افزار یادگیری زبان که در دهه 90 از کیوسک‌های مراکز خرید عرضه شد، هنوز یکی از برنامه‌های مورد تایید متخصصان است. (نگران نباشید – جعبه‌های زرد سی‌دی مدت‌هاست که از بین رفته‌اند.) باچر می‌گوید نسخه امروزی Rosetta Stone با بسیاری از برنامه‌های زبان رایج متفاوت است، زیرا روش‌های یادگیری مانند تمرین واژگان و گوش دادن به صدا از زبان مادری را به جای صرفاً ترکیب می‌کند. بسته به تکنیک های پاداش بازی مانند. هنگامی که صحبت از یادگیری زبان با سیستم نوشتاری خاص خود می شود، Sahie Kang، که قبلا در مرکز زبان های خارجی موسسه زبان دفاعی کار می کرد و مدیر افتتاحیه مدرسه زبان کره ای Middlebury است، می گوید که ابتدا دانش آموزان را تشویق می کند تا با این زبان آشنا شوند. صداهای شخصیت ها او توضیح می دهد: “Rosetta Stone یک ابزار تشخیص گفتار دارد که گفتار شما و زبان مادری را با یک کلمه یا جملات طولانی تر مقایسه می کند، بنابراین می توانید تلفظ یا لهجه خود را از ابتدا تصحیح کنید.” زبان، فقط یک نقطه شروع است.» همچنین شایان ذکر است که اگرچه Rosetta کمی ارزان‌تر از Pimsleur است، تقریباً نیمی از زبان‌ها را ارائه می‌دهد و تمرکز کمتری روی مکالمه دارد.منبع

بهترین برنامه یادگیری زبان تک زبانه

Talk To Me In Korean

10 دلار

پیشنهاد چندین متخصص این است که به دنبال منابع یادگیری به صورت تک زبانه باشید زیرا برای زبانی که یاد میگیرید مناسب است. فردی بنتام کانگ به اهمیت یادگیری از زبان مادری تاکید کرده است و به Talk To Me In Korean با عنوان نمونه ای از برنامه یادگیری زبان پایه که توسط سخنرانان کره ای شروع شده است اشاره می کند. کانگ گفته است: در هر زبان یک تبادل با عنوان احوالپرسی روزانه در بین افراد وجود دارد، پس این سایت مقدمه ای برای مبادلات خیلی ساده و ابتدایی را ارائه میدهد که بتوان آنها را به راحتی حفظ کنید، و این کار راه خوبی برای تمرین های زبان پایه دانش اموزان خواهد بود. Talk To Me In Korean دارای چندین دوره به صورت رایگان است. ولی برای دسترسی به منابع جامع تر و کامل تر به اشتراک هایی به صورت ماهانه و سالانه نیاز است.

بهترین برنامه یادگیری زبان مبتدی

Duolingo Plus

از 7 دلار

کارشناسان ما برنامه‌های آموزش زبان پاپ مانند Duolingo را کاملاً حذف نکردند (که رایگان است، اما شامل یک اشتراک ممتاز است). بسیاری پیشنهاد می کنند که از برنامه به عنوان نقطه شروع با ترکیبی از روش های مختلف استفاده کنید، به خصوص که در درجه اول به ترجمه و تکنیک های یادگیری بازی مانند بستگی دارد. Baecher می گوید: “Duolingo برای یادگیری برخی از عبارات اصطلاحی و معرفی واژگان عالی است، زیرا تمرین و تکرار زیادی وجود دارد، اما عمل شناسی را به شما نمی دهد.”، به این معنی که شما یاد نخواهید گرفت که کجا از کلمات مختلف در متن استفاده کنید. به طور مشابه، تورس می‌گوید برنامه‌ها یکی از راه‌های یادگیری واژگان هستند، اما از آنجایی که زبان در مکالمه توسط «مبادلات معتبر که در آن پیام‌های معنادار تولید می‌کنید» یاد می‌گیرد، برنامه‌ها فاقد زمینه زبانی کافی هستند. او توضیح می دهد: “چیزی بهتر از هیچ است، بنابراین نگاه کردن به یک برنامه و یادگیری کلمات مکانی برای شروع است، اما بسته به هدف خود، باید به دنبال فرصت های تعامل بیشتری باشید.”

https://www.modares.ac.ir/~TOEFL

راهکارهای دیگری برای یادگیری زبان در خانه

-تماشای فلیم و انیمیشن ها به زبان اصلی

-گوش دادن به موسیقی های انگلیسی

-استفاده از اپلیکیشن های مخصوص زبان

-نوشتن خاطرات خود به زبان انگلیسی

-خواندن کتاب هایی با زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا