سایر

دلایل دفرمه شدن پنجره دوجداره

 

پنجره‌های دوجداره یکی از پرکاربردترین و مشهورترین انواع پنجره‌ها در حال حاضر هستند. این مدل پنجره‌ها به علت مزایای بیشماری که دارند در بین افراد محبوب بوده و طرفداران بیشماری دارند. در این میان با گذر زمان شاهد بروز مشکلاتی در پنجره‌های دوجداره هستیم. یکی از این مشکلات، دفرمه شدن پنجره دو جداره است. در این گونه مواقع قاب پنجره تاب برداشته و به خوبی باز و بسته نمی‌شود؛ سوالی که در ذهن همه وجود دارد این است که دلیل دفرمه شدن پنجره یو پی وی سی چیست و چگونه می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا راجع به دلایل دفرمه شدن پنجره دوجداره بیشتر صحبت کنیم.

نشست ساختمان

یکی از مهم‌‌ترین دلایلی که باعث دفرمه شدن پروفیل یو پی وی سی می‌شود، نشست ساختمان است. نشست ساختمان اغلب در بناهای قدیمی اتفاق می‌افتد اما بروز این رخداد در هر سازه‌ای ممکن است. در هر صورت با نشست ساختمان، گویی مکان نصب پنجره یو پی وی سی تغییر کرده و به همین دلیل به قاب پنجره فشار مضاعفی وارد می‌شود. این فشار منجر به دفرمه شدن پنجره و بروز تغییراتی در آن می‌شود.

ضربه شدید به پنجره

یکی دیگر از دلایل مهم و بسیار شایعی که باعث تغییر حالت پنجره یو پی وی سی می‌شود، برخورد جسم خارجی به آن است. در اثر برخورد شدید جسم خارجی و ایجاد ضربه شدید، پنجره ممکن است تغییر حالت دهد. البته تغییر حالت پروفیل یو پی وی سی نباید با کوچک‌‌ترین ضربه بیرونی رخ دهد. در اکثر مواقع اگر پروفیل کیفیت ساخت بالایی نداشته باشد، به راحتی و با کوچک‌‌ترین ضربه دفرمه می‌شود. تنها راه پیشگیری از این اتفاق خرید محصولات از برندی معتبر است. برند هافمن یکی از مشهورترین برندهای تولید کننده در و پنجره دوجداره بوده که محصولاتی مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌کند. تمامی محصولات این برند در طی مراحل تولید تحت بررسی و آزمایش‌های گوناگون قرار می‌گیرند. بدین ترتیب محصولاتی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا تولید و به دست مشتری می‌رسد.

خطا در اندازه‌گیری محل نصب پنجره

یکی دیگر از اتفاقاتی که می‌تواند باعث دفرمه شدن پنجره یو پی وی سی شود، خطا در اندازه‌گیری مکان نصب پنجره است. برای این که پنجره شما بهترین عملکرد را داشته باشد، باید اندازه‌های مربوطه را به دقیق‌‌ترین شکل ممکن ثبت کنید. معمولا برای اندازه‌گیری ابعاد از مترهای لیزری با دقت بسیار بالا استفاده می‌شود. علاوه بر این فرد مورد نظر باید دارای تخصص و مهارت کافی برای ثبت اندازه‌گیری باشد.

تاثیر گالوانیزه روی کج شدگی پنجره

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، وضعیت ورق گالوانیزه در پنجره است. در ابتدا توجه داشته باشید که ورق گالوانیزه در پنجره دوجداره باید به طور کامل در تمام سطح مقطع پروفیل یو پی وی سی به کار رود. علاوه بر این سطح مقطع گالوانیزه باید به حالت یو شکل و متناسب با سطح مقطع پروفیل باشد.

نکته مهم دیگر این است که گالوانیزه باید با کمک پیچ‌های استاندارد و با فاصله تقریبا 15 سانتی‌متری از ابتدا و انتها به پروفیل یو پی وی سی وصل شود. علاوه بر این فاصله بین پیچ‌ها هم باید حداکثر 40 سانتی‌متر باشد.

در استفاده از پنجره دوجداره باید دقت کنید که برای طبقات اول تا پنجم نیاز به گالوانیزه با ضخامت 1.25 میلی متر خواهید داشت. برای طبقات 6 تا 25 هم باید حداقل ضخامت گالوانیزه حدود 1.5 میلی متر باشد.

بدین ترتیب می‌توان گفت گالوانیزه باید متناسب با شرایط محیطی نصب پنجره دوجداره باشد. برای مثال اگر گالوانیزه در ساختمان‌های مرتفع ضخامت کافی را نداشته باشد، در برابر فشار به راحتی آسیب دیده و پروفیل دفرمه خواهد شد. بدین ترتیب آب به پنجره نفوذ کرده و لنگه‌های پنجره نشست خواهند کرد. در صورتی که از گالوانیزه در پنجره دوجداره استفاده نکنید، نیاز به رگلاژ مجدد برای رفع افتادگی پنجره خواهید داشت. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی از کیفیت ساخت محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

ورق گالوانیزه در پنجره دوجداره چیست؟

ورق گالوانیزه را می‌توان مهم‌‌ترین دلیل استحکام در پنجره‌های دوجداره دانست. این ورق در واقع یک نوع ورق فولادی است که سطح پایه آن را با فلز روی کاور کرده‌اند. این ورق در برابر انبساط و انقباض و تغییرات دمایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. از سویی دیگر به هیچ عنوان حالت زنگ زدگی در آن ایجاد نمی‌شود. این دو ویژگی باعث شده که ورق گالوانیزه را بتوان در کنار پروفیل یو پی وی سی به عنوان مکمل استفاده کرد. با این وجود در بسیاری از در و پنجره‌های یو پی وی سی ورق گالوانیزه به شکل استاندارد استفاده نمی‌شود، به همین دلیل پنجره‌ها به راحتی دچار تغییر شکل می‌شوند.

استفاده از لولای نامرغوب

شکستگی لولای پنجره یکی از شایع‌‌ترین اتفاقاتی است که باعث دفرمه شدن پنجره در طی استفاده از آن می‌شود. معمولا به دلیل استفاده از فلز نامرغوب در ساخت لولا و یا تعداد لولای کم، این اتفاق رخ می‌دهد. بدین ترتیب لولاها در گذر زمان تغییر شکل داده و یا شکسته می‌شوند. در نهایت نیز پنجره دفرمه شده و نمی‌توان از آن انتظار عملکرد بهینه را داشت. بنابراین می‌توان گفت جنس و ضخامت لولای پنجره باید مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا باشد.

کلام آخر

اگر به دنبال نصب پنجره دوجداره برای منزل خود هستید، باید با رایج‌‌ترین مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد آشنا باشید. دفرمه شدن پنجره دوجداره یکی از رایج‌‌ترین مشکلاتی است که برای این محصولات ممکن است رخ دهد. آشنایی با دلیل رخ دادن این اتفاق کمک می‌کند تا بتوانید به سادگی جلوی این اتفاق را گرفته و بهترین عملکرد را از پنجره دوجداره خود انتظار داشته باشید. در این مطلب راجع به مهم‌‌ترین دلایل دفرمه شدن پنجره یو پی وی سی صحبت کرده و نکات مهمی را خاطر نشان کردیم. برای جلوگیری از بروز این اتفاقات می‌بایست محصولات خود را از برند معتبری تهیه کنید تا از کیفیت ساخت محصولات اطمینان داشته باشید. برند هافمن سال هاست در زمینه تولید انواع در و پنجره دوجداره فعال بوده و محصولات این برند دارای کیفیتی در سطح استانداردهای جهانی هستند. با خرید از برند هافمن می‌توانید خرید تضمین شده‌ای را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا