سایر

حقایق جالب بسکتبال برای بچه هایی که عاشق ورزش هستند!

مهم نیست در کدام نقطه از جهان زندگی می کنید، حتما نام بسکتبال را شنیده اید.

این ورزش در سال 1891 توسط جیمز نیسمیت به وجود آمد و از زمان اختراعش تاکنون دارای تغییرات زیادی بوده است.در ابتدا برای شروع یک بسکتبال به صورت رسمی نیز وجود نداشت. امروزه ، ما توپ پرتغالی را به عنوان توپ بسکتبال شناخته ایم و برای آن در سرتا سر جهان جشن میگیریم. و این واقعیت در مورد اینکه مردم در ابتدا با چندین سبد هلو و توپ فوتبال این ورزش را شروع کردند بسیار گیج کننده است. این مقاله در مورد حقایق شگفت انگیز بسکتبال نوشته شده است.

حقایق بسکتبال برای بچه های کوچک

بسکتبال یک ورزش بسیار محبوب در سراسر جهان، به ویژه در ایالات متحده آمریکا است. این بازی، مانند همه بازی های دیگر، قوانین زیادی دارد که بازیکنان باید از آنها پیروی کنند، و همین باعث می شود هم بازی کردن و هم تماشای آن جذاب باشد. هر مدرسه و دانشگاه یا کالج یک یا دو زمین بسکتبال دارد. اگر مطمئن نیستید که زمین های بسکتبال چه شکلی هستند، آنها مستطیل شکل هستند و دو سبد در اضلاع کوتاهتر مستطیل ها دارند. این سبدها به یک میله بلند و یک تخته پشتی به آن متصل می شوند.

این بازی توسط دو تیم مقابل، هر کدام از پنج نفر انجام می شود. تعداد امتیازهای کسب شده با توجه به عوامل بسیاری متفاوت است. با این حال، اولین بازی بسکتبال در سال 1891 انجام شد و در آن زمان تقریباً هیچ یک از قوانین وضع نشده بود. این قابل درک است زیرا در آن زمان آنها حتی سبدهایی که امروز می بینیم را نداشتند. بازیکنان در سال 1891 از سبدهای هلو استفاده کردند و هدف اصلی که به همه داده شد این بود که مطمئن شوند توپ به سبد می رسد. از این رو، نام. در طول سال‌ها، نه تنها توانسته‌ایم قوانین زیادی داشته باشیم، بلکه سبدها و تخته‌های پشتی مناسبی را نیز که ساختار و نظمی به ورزش می‌دهند، ارائه کرده‌ایم. بسکتبال معمولی که امروز می بینیم خیلی دیرتر به وجود آمد. اولین افرادی که این ورزش را شروع کردند در واقع با توپ فوتبال بازی کردند!

یک توپ فوتبال و یک سبد هلو بازی را شروع کردند که حتی بچه های دبیرستانی هم در عصر حاضر با اشتیاق و اشتیاق فراوان بازی می کنند! با این حال، سال ها طول کشید تا ما همه قوانین را توسعه دهیم. برای شروع بازی، هر تیم 9 بازیکن داشت. این زمانی تغییر کرد که مردم فهمیدند که 18 بازیکن برای حضور در زمین بسیار زیاد است. تنها پس از ژانویه 1898 بود که تصمیم گرفته شد که فقط پنج بازیکن به نمایندگی از هر تیم بازی کنند. یک واقعیت جالب دیگر این است که توپ نارنجی رنگی که ما فوراً با بازی بسکتبال مرتبط می‌کنیم، آن چیزی نیست که توپ برای مدت طولانی به نظر می‌رسید. مردم قبلاً بازی را با توپ فوتبال انجام می‌دادند، و وقتی در نهایت جایگزینی را اختراع کردند که تندرست‌تر و مناسب‌تر برای نیازهای بازی بود، رنگ آن قهوه‌ای بود. سال ها بعد مردم متوجه شدند که توپ باید رنگ پر جنب و جوش تری داشته باشد تا دید بیشتر شود و از این رو، آن را به نارنجی تغییر دادند.

حقایق تالار مشاهیر بسکتبال برای بچه ها

بسکتبال دارای تاریخی بسیار جدید است زیرا در سال 1891 اختراع شده است. اعتبار و اهمیت این بازی به مخترع آن ، جیمز نیسمیت اختصاص داده شد و همچنین تالار مشاهیر ورزش بسکتبال به نام او نامگذاری شد. این تالار مجموعه ای از کل تاریخ ورزش بسکتبال است.  تلاشی برای حفظ مسیری است که بسکتبال قبل از شناخته شدن و بازی در سراسر جهان به عنوان یک بازی در پیش گرفت.

یکی از افرادی که به تالار مشاهیر راه یافت، مایکل جردن بود. هیچ طرفدار بسکتبالی نیست که اسمش را نداند. یکی از جالب ترین حقایق این است که حتی پس از اینکه اتحادیه ملی بسکتبال Air Jordans را ممنوع کرد، او پس از اطمینان نایک که با خوشحالی تمام جریمه هایش توسط شرکت تسویه می شود، به پوشیدن آنها ادامه داد! بگذریم که بسکتبالیست ها صاحب سبک هستند! علاوه بر این، نقل قول های معروف مایکل جردن عبارتند از: “من می توانم شکست را بپذیرم، هر کسی در چیزی شکست می خورد.” اما من نمی توانم تلاش نکردن را بپذیرم. و “من هرگز در بازی‌ای که وقتم تمام شده بود، شکست نخورده‌ام.”

فواید ورزش بسکتبال

-افزایش ظرفیت های ذهنی

-کسب نشاط و شادابی برای فرد

-پرورش توان رهبری افراد

-تقویت اعتماد به نفس

-ایجاد انگیزه در افراد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا