فرهنگ و هنر

راهنمای نوشتن کتاب

اولین پیش نویس خود را بنویسید

فقط گرفتن. از طریق. آی تی.

برخی افراد یک ساعت قبل از کار هر روز با نوشتن فحش می دهند. دیگران عمیقاً به ماه ملی رمان نویسی (NaNoWriMo) می پردازند. دیگران وقتی می توانند دست و پا می زنند. هیچ راه درستی برای انجام این کار وجود ندارد، فقط راهی که برای شما مفید است.

صدها صفحه که یک کتاب کامل شده را تشکیل می‌دهند ممکن است زیاد به نظر برسند، اما حتی اگر فقط ده صفحه در هفته بنویسید، فقط چهل آخر هفته یا کمتر از یک سال برای پیش‌نویس یک کتاب کامل وقت دارید.

مشکلات رایجی که با نوشتن اولین پیش نویس شما پیش می آید (و نحوه عبور از آنها):

مشکل: من نمی توانم بفهمم چگونه این صحنه را تمام کنم! راه حل: پس از آن بگذرید! برای مثال، اگر در حال نوشتن یک فیلمنامه ترسناک هستید، باید تنش ایجاد کنید. اگر در حال حاضر نمی‌توانید بفهمید که این تنش چیست، می‌توانید «یک سری چیزهای ترسناک اتفاق می‌افتد» را وارد کنید و آن را در آنجا رها کنید. لازم نیست خطی بنویسید. اشکالی ندارد که کارهایی را در آینده انجام دهید.

مشکل: آک! من تازه متوجه شدم که چیزی در مورد ___ نمی دانم و شخصیت من یک ____ را نگه می دارد. من باید کمی تحقیق کنم تا بتوانم دقیق باشم. راه حل: سعی کنید جریان خود را متوقف نکنید تا روی یک مماس تحقیقاتی حرکت کند. یکی از بهترین توصیه‌های روزنامه‌نگاران، مخفف TK است که مخفف «به آمدن» است. همچنین بسیار مفید است زیرا حروف T و K به ندرت با هم در زبان انگلیسی ظاهر می شوند. وقتی نیاز دارید به چیزی برگردید، می‌توانید به سادگی TKTK را در دست‌نوشته بنویسید، و وقتی در حال ویرایش هستید، یک Ctrl+F سریع می‌تواند شما را به همه چیزهایی که در تاریخ آینده باید پر کنید راهنمایی کند.

مشکل: من در نیمه راه این کتاب متوجه شدم که بهتر است شخصیت من به جای یک خواهر بزرگتر، یک برادر کوچکتر داشته باشد. حالا تمام صحنه های با خواهر باید بازنویسی شود. راه حل: این یک مشکل دیگر برای ویرایش است! همانطور که به دست نوشته خود عمیق تر می شوید و همه چیز تغییر می کند، شروع به تهیه فهرستی از مواردی کنید که می خواهید دوباره مرور کنید یا در ویرایش دوباره بررسی کنید. فقط “تبدیل خواهر به برادر قبل از صحنه قایق” را یادداشت کنید تا این کار را به خاطر بسپارید.

صبر کنید

شاید فقط یک روز باشد، شاید سالها باشد. اما اکثر مردم باید به اولین پیش نویس های خود زمان بدهند تا نفس بکشند تا بتوانند با چشمانی تازه به آنها نگاه کنند.

برای تجدید نظر با چشم بخوانید

اولین مطالعه شما از نسخه خطی شما باید از سطح بالایی باشد. بیش از حد روی اصلاحات سطح جمله تمرکز نکنید (اگر چیزی ناخوشایند خوانده می شود، دور آن حلقه بزنید، اما زمان زیادی را صرف تشخیص اشتباه نکنید، در غیر این صورت سرعت کتاب خود را در حین خواندن از دست خواهید داد).

شما می توانید این مرحله را با یک نسخه چاپ شده از نسخه کامل کنید، اما این یک اولویت شخصی است.

در اینجا چیزی است که شما به دنبال آن هستید:

آیا تناقضات منطقی وجود دارد؟

قدم زدن چگونه است؟

آیا ساختار کار می کند؟

اگر داستان نویسی می کنید، آیا همه شخصیت های اصلی قوس دارند؟

هدف شما از اولین مطالعه این است که برای پیش نویس دوم خود طرحی ارائه دهید. اینجاست که کارت‌های یادداشت شما می‌توانند دوباره مفید باشند، تا به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا صحنه‌ها با ترتیب متفاوتی بهتر کار می‌کنند یا خیر.

برای نویسندگانی که بدون طرح کلی به پیش نویس اول می پردازند، این معمولاً مرحله ای است که آنها به کار خود باز می گردند و ساختار را کشف می کنند و برنامه هایی برای تغییر یا تطبیق آن در پیش نویس دوم انجام می دهند.

پیش نویس دوم را بنویسید

این ویرایش نیست! در این مرحله، احتمالاً فصل‌های کاملاً جدیدی را اضافه می‌کنید، از شر شخصیت‌هایی خلاص می‌شوید که چیزی اضافه نکرده‌اند، یا تحقیقات بیشتری برای پر کردن حفره‌ای انجام می‌دهید که در زمان برنامه‌ریزی اولیه متوجه وجود آن نبودید.

2 مرحله بالا را تکرار کنید

طبیعی است که مجبور شوید چندین پیش نویس را مرور کنید تا همه مشکلات خود را برطرف کنید.

ویرایش کنید

این مرحله ای است که می خواهید شروع به بررسی بیشتر ویرایش های پاراگراف، جمله و کلمه کنید.

چند نکته برای تمرکز:

دستور زبان، املا، و نقطه گذاری: موارد واضح! Grammarly می تواند در این مرحله کمک کند، زمانی که شما برای مدت طولانی به کلمات مشابه خیره شده اید. Grammarly به کشف اشتباهات رایج در دستور زبان، املا، علائم نگارشی و موارد دیگر کمک می کند و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه می دهد.

جریان: امیدواریم که شما قبلاً هنگام بازبینی به مشکلات بزرگ‌تر سرعت رسیدگی کرده باشید. اکنون می خواهید به جریان زبان نگاه کنید. آیا همه جملات شما از یک ساختار استفاده می کنند؟ یا قاطی میکنی؟ آیا طول همه آنها یکسان است یا برخی از آنها بسیار کوتاه و برخی دیگر بسیار بلند هستند؟

زبان: آیا شما نه تنها از کلمات واقعی استفاده می کنید، بلکه از زبان مناسب برای خوانندگان و/یا شخصیت های خود استفاده می کنید؟ به عنوان مثال، اگر یک حرفه ای بازاریابی هستید، اما برای افرادی که اولین کسب و کار کوچک خود را راه اندازی می کنند، کتابی می نویسید، آیا از اصطلاحات تخصصی صنعتی استفاده می کنید که ممکن است متوجه نشوند؟ یا اگر شخصیتی دارید که دبیرستان را رها کرده است، آیا با واژگان مناسب صحبت می کند؟

لحن: چه لحنی را با نوشته خود تنظیم می کنید؟ این ممکن است کمتر برای داستان نویسی کاربرد داشته باشد، اما اگر شما در حال نوشتن داستان های غیرداستانی هستید، ممکن است بپرسید: آیا شما آگاه و با اعتماد به نفس هستید؟ آیا شما همدل هستید؟ (اگر نمی‌دانستید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا