خون و سرطان

لیست اسامی ده نفر از بهترین متخصصان خون و آنکولوژی

متخصص خون و آنکولوژی پزشکی است که در زمینه درمان و تشخیص بیماری های خونی و سرطان ها فعالیت می کند. و همچنین راهکارهای پیشگیری از این گونه بیماری‌ها را به بیماران خود توصیه می کند. بیماری های کم خونی ناشی از کمبود آهن و یا بیماری هایی مانند هموفیلی ، بیماری سلول های داسی شکل ، لنفوم و لوکمی توسط این تخصص درمان می شود.

بیماری های سرطان نیز ممکن است در ابتدا با علائم خاصی مانند کم خونی خود را نشان بدهند. اما تشخیص این بیماری ها توسط آزمایش ساده خون انجام می شود. البته این را هم بدانید ، فوق تخصص های خون و سرطان تنها سرطان هایی که به جراحی نیاز ندارد را درمان می‌کنند. مانند سرطان های مربوط به خون و در سرطان هایی که قابل عمل هستند مانند سرطان پروستات فعالیت ندارند.

آنها با به کارگیری روش‌های مانند شیمی درمانی و درمان های هدفمند یا ایمن درمانی به درمان سرطان می پردازد.در مقاله امروز ما هدف برای این قرار است که بهترین متخصصان خون و انکولوژی را معرفی کنیم تا شما نیز با آنها آشنا شوید. پس اگر به دنبال بهترین بهترین متخصص خون و آنکولوژی هستید ، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دکتر رضا صفایی

دکتر رضا صفایی فوق تخصص خون و سرطان هماتولوژی و آنکولوژی می باشد.

آدرس:

تهران ، پاسداران ، بوستان نهم (شهید مجید جعفری) ، بعد از تقاطع پایدارفرد ، پلاک ۱۲۲ ، طبقه ۳ ، واحد ۱۱

تلفن تماس:

۰۲۱۲۲۷۷۹۳۷۳

 

دکتر بهروز غریب

دکتر بهروز غریب فوق تخصص خون و سرطان (هماتولوژی و آنکولوژی) می‌باشد.

آدرس:

تهران ، منطقه ۳ ، خیابان میرداماد ، جنب مسجد الغدیر ، پلاک ۱۲۱، طبقه اول

تلفن تماس:

۰۲۱۲۲۹۰۹۰۵۸

 

 دکتر مجتبی گرجی

دکتر مجتبی گرجی فوق تخصص خون و سرطان بالغین مدیکال آنکولوژیست و پیوند مغز استخوان می باشد.

آدرس:

تهران ، پاسداران ، بوستان دوم ، تقاطع فرخی یزدی و گیلان ، پلاک ۳ ، مجتمع تشخیصی درمانی نیلو

تلفن تماس:

۰۲۱۲۲۸۸۴۱۳۷

 

دکتر عبدالرضا عباسی

دکتر عبدالرضا عباسی فوق تخصص خون و سرطان هماتولوژی و آنکولوژی می‌باشد.

آدرس:

تهران ، تهرانپارس ، بین فلکه دوم و سوم ، جنب داروخانه مینا ، کوچه ۱۸۸ شرقی ، شهید رضا رحمانی ، پلاک ۱۱۴، طبقه ۴ ، واحد ۸

تلفن تماس:

۰۲۱۷۷۷۰۶۱۰۵

 

 دکتر معصومه صابریان

دکتر معصومه صابریان فوق تخصص خون و سرطان هماتولوژی و آنکولوژی می‌باشد.

آدرس:

تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ملت ، ایستگاه خبرنگاران ، پلاک ۲۷۱۳ ، برج جم ، طبقه اول ، واحد ۴

تلفن تماس:

۰۲۱۲۲۰۱۳۰۶۸

 

دکتر حمیدرضا جلالیان

دکتر حمیدرضا جلالیان فوق تخصص خون و آنکولوژی دارای ۲۲ سال تجربه در این زمینه می باشد. وی دوره دکترای عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی یزد گذرانده است و موفق به گذراندن دوره تخصصی داخلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شد. ایشان دوره فوق تخصصی خون و آنکولوژی خود را در همان دانشگاه شهید بهشتی گذراند است. دکتر حمیدرضا جلالیان عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله می باشد.

بیمارستان های طرف قرارداد

  • بیمارستان ساسان : میدان ولیعصر ، بلوار کشاورز ، بیمارستان ساسان
  • بیمارستان خاتم الانبیا: میدان ونک ، بالاتر از تقاطع میرداماد ، خیابان شهید رشید یاسمی ، بیمارستان خاتم الانبیا

آدرس مطب:

تهران ، خیابان شیخ بهایی شمالی ، بالاتر از میدان شیخ بهایی ، روبروی امداد خودرو ، پلاک ۷۳ ، واحد ۷

 دکتر حسین متحدی

دکتر حسین متحدی فوق تخصص خون و سرطان هماتولوژی و آنکولوژی می باشد.

آدرس:

تهران ، خیابان مطهری ، بین امیر اتابک و سهرودی ، پلاک ۱۳۲ ، طبقه سوم

تلفن تماس:

۰۲۱۸۸۸۳۰۴۷۷

 

دکتر محسن رجایی نژاد

دکتر محسن رجایی نژاد متخصص داخلی و فوق تخصص بیماریهای خون و آنکولوژی می باشد.

آدرس:

تهران ، ونک ، خیابان ملاصدرا ، نرسیده به پل کردستان ، ساختمان ۵۳ ، طبقه ۴ ، واحد ۱۶

تلفن تماس:

۰۲۱۸۸۶۶۱۰۸۴

 

 دکتر علیرضا سعادت

دکتر علیرضا سعادت فوق تخصص خون و سرطان هماتولوژی و آنکولوژی می باشد.

آدرس:

تهران ، میدان ونک ، خیابان ملاصدرا ، جنب درمانگاه بقیه الله ، مجتمع پزشکان صدرا ۲۰۰

تلفن تماس:

۰۲۱۸۸۶۲۷۷۰۹

 

دکتر رضا ملایری

دکتر رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان ها متدولوژی و آنکولوژی می باشد.

آدرس:

تهران ، خیابان شریعتی ، ابتدای خیابان ظفر ، ساختمان پزشکان سبز ، پلاک ۷ ، واحد ۱۱

تلفن تماس:

۰۲۱۲۲۲۷۸۰۵۶

انتخاب بهترین متخصص خون و آنکولوژی

همان طور که گفتیم ، متخصص خون و آنکولوژی تنها پزشک است که در زمینه بیماری‌های خون و سرطان های مربوط به آن فعالیت دارد و تمام تلاش خود را برای مراقبت های پزشکی یک فرد مبتلا به سرطان انجام می دهد. در حقیقت بیماری های خون و انکولوژی زمانی به راحتی قابل درمان هستند که به موقع تشخیص داده و هر چه سریع تر برای درمان آن اقدام شود‌.

پس در چنین شرایطی انتخاب دکتر بسیار مهم است.اگر به دنبال بهترین متخصص خون و آنکولوژی هستید ، بهتر است به یکسری نکات اصلی توجه کافی داشته باشید. ادامه مقاله به بررسی این نکات پرداخته ایم که شما را در این انتخاب کمک می‌کنیم.

دارای سابقه فعالیت درخشان متخصص

یک متخصص زمانی به عنوان بهترین متخصص خون و آنکولوژی انتخاب می‌شود که در سال های فعالیت خود دارای سابقه درخشان می باشد. و همیشه سلامتی بیماران خود را اولویت کاری قرار می‌دهد. به خاطر همین، بیشتر افراد سعی می کنند برای انتخاب بهترین دکتر در هر زمینه ای به سراغ پزشکان با تجربه و دارای سابقه فعالیت چندین ساله بروند.

دارای رضایت بیماران

زمانی که مراجعه کنندگان و بیماران یک دکتر رضایت کاملی از آن داشته باشد ، شما هم می توانید با اطمینان بیشتری به مطب مراجعه کنید. بنابراین خوب است قبل از مراجعه به مطب از میزان رضایت بیماران نسبت به دکتر با خبر شوید.

برای این کار می توانید با مراجعه به صفحات و وب سایت های رسمی دکتر، با بیماران آن ارتباط برقرار کنید و نسبت به عملکرد و نحوه درمان پزشک اطلاعات خوبی به دست آورید.این کار باعث می شود که با شما با خیال راحت تری درمان خود را توسط دکتر مورد نظر شروع کنید و این احساس اطمینان شما در روند درمان تاثیر بسیار خوبی دارد.

دارای مدرک معتبر تخصصی

یک متخصص خون و آنکولوژی بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی خود وارد دوره تخصصی خواهد شد و به مدت حدود ۴ سال این تخصص را می گذراند. پس شما هم برای انتخاب بهترین دکتر خون و آنکولوژی بهتر است به مدرک تحصیلی پزشکان دقت کنید و از میان آنها دکتری انتخاب کنید که دارای مدرک معتبر است.

همچنین دکتری که در دانشگاه معتبر داخلی و خارجی دوره تخصصی خود را گذرانده است ، دارای بینش و مهارت بیشتری می باشد و در این زمینه اطلاعات به روز تری کسب کرده است.

توانایی برقراری ارتباط صمیمی با پزشک

حتما به این نکته دقت کنید ، زمانی شما می توانید روند درمان خود را به خوبی به پایان برساند که بتوانید رابطه راحتی با پزشک خود برقرار کنید. بنابراین در هنگام وقت مشاوره به این نکته دقت کافی داشته باشید و در نظر بگیرید که آیا می‌توانید با چنین دکتری رابطه خوب و صمیمی برقرار کنید یا نه.

اگر رابطه ای داشته باشید که بتوانید به راحتی مسائل مربوط به بیماری خود را مطرح کنید و هر گونه سوال و ابهامی که در مورد نحوه درمان دارید، از او بپرسید.در ادامه مقاله به بررسی بیماری های مربوط به زمینه آنکولوژی و خون می‌پردازیم.

زمانی که بیماری‌های خونی شکل می گیرد

هنگامی بیماری های خونی ایجاد می شود که در میان تعداد و شکل سلول های خونی مشکل به وجود آید. هر کدام از بیماری‌های خونی دارای علائم خاصی می باشد.

یکی از رایج ترین بیماری های خونی که این روزها بسیاری از افراد به آن دچار هستند ، کم خونی است. هنگامی که تعداد گلبول های قرمز و یا میزان هموگلوبین در این گلبول ها کم شود ، این بیماری خود را نشان می دهد. گاهی اوقات کم خونی به خاطر کم بودن آهن در وعده های غذایی می باشد که در این صورت تعداد گلبول های قرمز به اندازه کافی می باشد.

اما مقدار هموگلوبین کم است که در بیشتر مواقع این نوع کم خونی در میان کودکان بیشتر دیده می شود. در مواقع کم خونی ، تمام بافت های بدن به ویژه مغز و ماهیچه ها به دلیل کم بودن اکسیژن دچار اختلال می شود.

نشانه های کم خونی

کم خونی معمولاً با علائم زیر همراه است:

  • خستگی زودرس در فرد
  • ضربان نامنظم یا تندی قلب
  • کوتاهی نفس
  • درد در ناحیه قفسه سینه
  • رنگ پریدگی پوست
  • بی حسی یا سردی برخی از اندام‌ها
  • احساس سبکی یا سرگیجه در سر
  • سردرد

 دلایل مختلف کم خونی

معمولاً کم خونی به خاطر دلایل مختلف زیر اتفاق می افتد:

  • کم خونی حاصل از دفع مقدار زیادی از خون که در این صورت بدن بعد از خونریزی بسیار زیاد دچار کم خونی شدید می شود.
  • گاهی کم خونی بخاطر پررنگ شدن گلبول های قرمز و داسی شکل شدن گلبول های قرمز اتفاق می افتد. در این صورت گلبول های قرمز به همدیگر چسبیده شده و موجب انسداد مسیر رگ های خونی می شود و باعث جلوگیری از رسیدن اکسیژن کافی به بافت ها خواهد شد و فرد دچار کم خونی می شود.
  • کم خونی حاصل از کمبود ویتامین b12 ، فاکتور داخلی مخاط معده و اسید فولیک
  • کم خونی آپلاستیک که به کاهش عملکرد طبیعی مغز استخوان مربوط می شود. این نوع کم خونی باعث کاهش تولید گلبول های قرمز و دیگر سلول های خونی خواهد شد و معمولاً افرادی که در معرض تشعشعات گاما قرار می گیرند ، دچار این مشکل می شوند.

راه حل های پیشگیری از کم خونی

  • خوردن غذاهای دارای آهن مانند قلوه ، گوشت ، قرمز ، ماهی ، زرده تخم مرغ ، جگر
  • مصرف سبزی های دارای برگ سبز تیره مانند اسفناج ، جعفری
  • خوردن حبوباتی مانند لوبیا ، دانه های روغنی و عدس
  • خشکبار مانند برگه زردآلو
  • خوردن میوه های حاوی ویتامین c مانند لیمو ترش ، گلابی ، طالبی ، سیب خربزه
  • مصرف فلفل قرمز در وعده های غذایی به منظور جذب بیشتر آهن
  • استفاده از نان هایی که از خمیر ورآمده درست شده است.

سرطان های مختلف خون

سرطان های خون شامل سرطان لوکمی یا لوسمی ، سرطان خون لنفومی و سرطان خون میلوما می باشد.

سرطان خون لوسمی

سرطان خون یا لوسمی به دلیل تولید و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود. کلمه لوسمی به معنای خون سفید و جز رایج ترین سرطان های خون در بین کودکان به شمار می آید. این سرطان جز بیماری های بدخیم و پیشرونده می‌باشد.

زمانی این بیماری شکل می‌گیرد که مغز استخوان به طور غیر عادی و غیر معمول مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید کند. ساختار این سلول ها با سلول های خونی متفاوت بوده و عملکرد گوناگونی از خود نشان می دهند و در آخر باعث جلوگیری از تولید سلول‌های طبیعی خون می شود.

در نتیجه فرد توانایی خود را در مقابل بیماری ها از دست می دهد. همچنین وجود سلول های لوکومی باعث می شود که در اکسیژن رسانی گلبول ها به بافت های بدن اختلال ایجاد شود و بر روی پلاکت های خونی که از لخته شدن جلوگیری می کند ، تاثیر منفی می گذارد.معمولا این بیماری با علائمی مانند کبودی پوست ، درد تخفیف در استخوان ، خونریزی شدید و پی در پی ، دست های متورم و خونی ، پدیدار شدن خون در ادرار یا مدفوع ، غده های لنفاوی متورم همراه است.

سرطان خون نفومی

معمولاً بیشتر سرطان های خون مربوط به سیستم لنفاوی می باشد. این سیستم شامل غده های لنفاوی در گردن ، ران ، قفسه سینه ، شکم و زیر بغل و وظیفه آن دفع مایعات اضافی در بدن و تولید سلول های ایمنی می باشد.لنفوسیت ها یک نوع گلبول سفید هستند که بدن را در برابر عفونت ها نگه می دارند.

اما تولید بیش از اندازه آنها در سیستم ایمنی بدن مشکل ایجاد می کند.علائم بروز این بیماری شامل تب ، خستگی ، ضعف ، عرق کردن ، کاهش وزن غیر قابل باور ، خارش پوست و کهیر ، مشکل در تنفس ، درد در ناحیه قفسه سینه و ورم کردن غدد لنفاوی گردن ، زیر بغل ، یا ران می باشد.

 سرطان خون میلوما

این سرطان مربوط به پلاسمای خون است. در واقع سلول های پلاسما شامل سلول های سفید می باشد که آنتی بادی های ضد بیماری و عفونت را از خود تولید می کند. در حقیقت وجود سلول های میلوما باعث مانع تولید آنتی بادی توسط سلول های سالم می شود. و اگر این سلول ها به میزان غیر طبیعی در بدن تولید شود ، باعث آسیب دیدن به کلیه خواهد شد و در روند تولید سلول های سفید و قرمز اختلال ایجاد می کند.

علائم بروز این سرطان شامل نارسایی کلیه ، کاهش وزن ، پروتئین زیاد در خون یا ادرار ، پوکی استخوان ، درد استخوان ، شکستگی استخوان ، آسیب پذیری در برابر عفونت ها ، کم خونی ، وجود کلسیم زیاد در خون می باشد.

در آخر باید بیان کنیم که دکتر های نام برده شده در این مقاله صرفا برای معرفی بوده است و در صورت انتخاب هر کدام از آنها لازم است اطلاعات بیشتری به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا