آلات موسیقی

6 اثر دیوانه کننده موسیقی بر مغز شما

1.موسیقی پس‌زمینه می‌تواند فکر کردن را سخت‌تر کند.

موسیقی میتواند کارهای روتین فرد را کارآمدتر کند، ولی میتواند کارهای سنگین شناختی را به صورت ثابل توجهی نیز دشوار و سخت کند.

در سال 2007 در Psychology of Music تحقیقی منتشر شد از گروهی از افراد شرکت کننده، تشکیل شده از افراد درون گرا و برون گرا، و از آنها درخواست شد تا وظیفه های شناختی مختلفی را انجام بدهند، که اکثر آنها شامل یادآوری اطلاعات هستند.

آنها صداها و انواع مختلف موسیقی را در حالی که شرکت کنندگان روی وظایف کار می کردند پخش کردند و دریافتند که در کل، مردم در سکوت بهترین عملکرد را داشتند.

این یافته ها را قبل از گذاشتن یک موسیقی شدید یا قرار دادن در یک کافی شاپ برای رسیدن به موعد مقرر بعدی به یاد داشته باشید. سکوت ممکن است ناراحت کننده به نظر برسد، اما به شما کمک می کند تمرکز کنید.

2.موسیقی بر افراد درون گرا و برون گرا تأثیر متفاوتی می گذارد.

نویسندگان مطالعه سال 2007 که در اسلاید قبلی ذکر شد، گزارش دادند که درونگراها هنگام گوش دادن به موسیقی «با انگیختگی بالا» و سر و صدای روزمره، در مقایسه با زمانی که در معرض موسیقی کم انگیختگی قرار می‌گیرند یا در سکوت کار می‌کنند، در کارهای شناختی بدتر عمل می‌کنند. یک مطالعه حتی قدیمی تر، از سال ۱۹۹۷، چیزی شبیه به این یافته است: گوش دادن به آهنگ های خوش آهنگ مانند یک حس جدید توسط INXS، به خاطر سپردن تصاویر و خواندن یک متن را برای درونگراها دشوارتر می کرد. اینجا را بخوانید تا با آثار بیشتر موسیقی آشنا شوید.

همان طور که اولگا کازان در مقاله ای در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد، افراد درون گرا نیز در حالی که بیشتر از افراد درون گرا کار می کنند، تمایل به پخش موسیقی پس زمینه دارند، بنابراین شاید بیشتر به آن عادت کرده باشند.

3.موسیقی یادآوری چیزها را سخت‌تر می‌کند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2010 توسط محققان مؤسسه کاردیف دانشگاه ولز انجام شد، اگر مجبور هستید اطلاعات مربوط به شغل را به خاطر بیاورید، سکوت بهترین گزینه است.

آنها توانایی “یادآوری سریال” را آزمایش کردند در حالی که شرکت کنندگان به موسیقی مورد علاقه و موسیقی مورد علاقه خود گوش دادند و هیچ تفاوتی در عملکرد بین این دو سناریو مشاهده نکردند. منبع

4.گوش دادن به موسیقی بین وظایف ممکن است کلید اصلی باشد.

اگر نمی توانید بدون آهنگ زندگی کنید، مجبور نیستید خود را به تنهایی یک روزه راضی کنید و ناامیدانه منتظر رفت و آمد شبانه خود باشید تا آهنگ های مورد علاقه خود را پخش کنید.

آن طور که دانیل لوتین، دانشمند علوم اعصاب شناختی توضیح می دهد، گوش دادن به موسیقی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع کار ممکن است بلیط باشد.

لویتین، که همچنین نویسنده کتاب This is Your Brain on Music است، توضیح می‌دهد که پخش یک آهنگ قبل از کار می‌تواند با بهبود خلق و خوی شما (از طریق دوپامین و سروتونین، که دومی می‌تواند تمرکز را افزایش دهد) برای انجام وظیفه آماده می‌کند. آرام کردنت

5.موسیقی در تبلیغات باید بین اطلاعات و احساسات تعادل ایجاد کند.

براساس تحقیقات سال ۲۰۱۵ نیلسن، تبلیغات مربوط به موسیقی موثرتر هستند. این امر ممکن است با توجه به تعداد تبلیغات مربوط به آهنگ ها و موسیقی های محبوب بدیهی به نظر برسد، اما این یافته ها اثرات انواع خاصی از موسیقی را از بین می برد.

تبلیغات باید به یاد ماندنی باشند تا موثر باشند، یا مصرف کنندگان را به خرید وادار کنند، اما بهترین آنها از نظر احساسی طنین انداز می شوند. نیلسن دریافت که آهنگ‌های پاپ برای این کار خوب هستند و به تبلیغ HP اشاره کرد که از آهنگ «Lips Are Movin» مگان ترینر به عنوان یک نمونه موفق استفاده می‌کرد. اما برای «تبلیغات مبتنی بر قیمت و تبلیغات»، که بر انتقال اطلاعات تمرکز دارند، موسیقی پس‌زمینه عمومی بهترین است، زیرا احتمال اینکه حواس‌تان را پرت کند کمتر است.

6.زمانی که آهنگ های آهسته پخش می شوند، خریداران بیشتر هزینه می کنند.

براساس مطالعاتی که در سال ۱۹۸۰ در نشریه روانشناسی تودی منتشر شد، یک آهنگ تند ممکن است باعث شود که شما برای صرف غذا در یک رستوران عجله کنید یا به چکاپ در سوپرمارکت برسید، در حالی که یک عدد کم سرعت ممکن است به طور ناخودآگاه شما را به ماندن و خرج کردن بیشتر تشویق کند.

یک مطالعه در سال 2012 فراتر رفت و به حالت موسیقی نگاه کرد (فکر کنید: کلید اصلی در مقابل مینور). اگر پخش موسیقی در فروشگاه از اهمیت بالایی برخوردار باشد، سرعت آن تأثیر چندانی بر هزینه‌های خریداران ندارد. با این حال، مشخص شد که موسیقی آهسته و با کلیدهای مینور، خریداران را برای خرید بسیار بیشتر از موسیقی مینور سریع تحت تأثیر قرار می دهد.

آیا شما اهل موسیقی نیستید؟ یکی از همکاران Today Psychology، به نام کیمبرلی سنا مور ، تحقیقی ارائه کرد : «دور در آخور» و «جنگل بلز» امکان دارد که به همان اندازه روی رفتار خرید شما تاثیر داشته باشند، ، اما «این چه بچه‌ای است؟» بسیار مؤثرتر از «خدا استراحت کن، جنتلمن شاد».

تاثیرات مثبت دیگر موسیقی بر روی مغز

  1. بهبود هوش کلامی
  2. افزایش قدرت خلاقیت
  3. ساماندهی توانایی های مغز
  4. افزایش شادی جسمی
  5. به یادآوری خاطرات فراموش شده کمک می کند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا