سایر

چگونه با رژیم کتو چاق شوید؟

نویسنده: لیا بریکلی

رژیم کتوژنیک در حال لذت بردن از کانون توجه است. اگر به درستی دنبال شود، می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد – اگرچه به دلیل خطرات احتمالی درگیر، باید تغییر سبک زندگی موقتی باشد. تجزیه درشت مغذی آن چربی بالا، پروتئین متوسط ​​و کربوهیدرات کم است. این چیزی شبیه ۷۰ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات در روز است. بدن شما به طور طبیعی برای انرژی به کربوهیدرات ها متکی است. هنگامی که وارد کتوز (هدف رژیم) می شوید، بدن شما به جای آن چربی را تجزیه می کند که می تواند منجر به کاهش وزن شود. (برای نتایج مطلوب حتما با یک متخصص تغذیه کار کنید.)

یکی از مهم تریم مزایای رژیم کتو این است که فرد کمتر احساس گرسنگی می کند. کربوهیدرات ها به سرعت جذب میشوند و برای تامین انرژی مورد استفاده قرا میگیرند. مردم اغلب پس از خوردن غذا احساس گرسنگی میکنند و این پیشنهاد خوبی به نظر نمی رسد. در رژیم کتو تمرکز اصلی روی چربی انجام میشود. بنابراین افراد معمولا احساس سیری میکنند و از این رژیم راضی هستند.اما پیروان اغلب با دریافت چربی کافی در مصرف روزانه خود مبارزه می کنند. در اینجا چند نکته برای وارد کردن چربی به رژیم غذایی شما وجود دارد. (همیشه سعی کنید غذاهایی که سرشار از چربی های غیراشباع سالم هستند را انتخاب اول خود قرار دهید.)

نوشیدنی گرم خود را چاق کنید. یک قاشق غذاخوری یا بیشتر چربی به قهوه یا چای خود اضافه کنید تا تقویت شود. آن را در یک مخلوط کن بچرخانید تا یکنواخت شود. کره با علف، خامه غلیظ، کرم نارگیل، روغن نارگیل یا روغن MCT (چربی بی بو، بی مزه و به راحتی قابل هضم) را امتحان کنید.

همین کار را با اسموتی خود انجام دهید. می توانید هر یک از موارد بالا را اضافه کنید یا آووکادو، روغن آووکادو یا کره بادام شیرین نشده یا آجیل ماکادمیا را امتحان کنید.

سبزیجات خود را چرب کنید خواه برشته، بخارپز، سرخ شده یا خام باشند، می توانند چربی اضافی را از منابعی مانند کره با علف و روغن زیتون فوق بکر کنترل کنند. شما همچنین می توانید با روغن های طعم دار آزمایش کنید تا کمی بعد اضافه کنید.

از آووکادو در همه جا استفاده کنید. آووکادو یک رویا برای کسانی است که رژیم کتو دارند. آنها مملو از چربی های غیراشباع سالم هستند و فوق العاده همه کاره هستند. می‌توانید آن‌ها را به‌صورت ساده با نمک دریای پولکی بخورید، آن‌ها را با سس مایونز خانگی، سیر و نمک پوره کنید تا سبزی‌های چرب به دست بیاید، به سالاد اضافه کنید یا در پوسته آن با گشنیز، آب لیموترش و نمک له کنید. گواکامول سریع دستی

آجیل و دانه ها را ذخیره کنید. آنها را به عنوان میان وعده میل کنید یا به اسموتی یا سالاد اضافه کنید. انتخاب از:

  • بادام ها
  • بادام هندی (اینها بالاترین کربوهیدرات در هر وعده را دارند)
  • فندق
  • بادام زمینی
  • گردوی آمریکایی
  • پسته
  • گردو
  • دانههای چیا
  • دانه کتان
  • دانه کنف
  • دانه کدو تنبل
  • دانه های کنجد
  • دانه های آفتابگردان

یک تخم مرغ را روی یا داخل آن قرار دهید. از تخم‌مرغ‌ها به همه شکل‌ها، از جمله آب‌پز، آب‌پز، آب‌پز، سرخ‌شده، آب‌پز یا همزده لذت ببرید. آنها را در سالادها و سوپ ها بگنجانید یا اگر به یک میان وعده سریع نیاز دارید، آنها را با کمی نمک دریا میل کنید.

یک عدد خامه ترش اضافه کنید. مطمئن شوید که لبنیات پرچرب است – نسخه‌های کم‌چرب لبنیات معمولاً قند و سدیم بیشتری اضافه می‌کنند تا کمبود طعم چربی را جبران کنند. سعی کنید مقداری از آن را به انبوهی از سبزیجات برشته اضافه کنید، آن را در اسموتی های خود بریزید، آن را در سوپ بریزید یا از آن به عنوان چاشنی توت های تازه استفاده کنید.

به پنیر پرچرب بله بگویید. باز هم کم چرب دوست شما نیست. به سراغ نسخه های پرچرب پنیر بروید و از پنیرهای بسیار فرآوری شده مانند آمریکایی خودداری کنید. برای نام بردن از بری، پارمسان، فتا و گرویر را امتحان کنید.

مایونز را بیاورید. به طور خاص، خانگی یا برندی که قند و مواد نگهدارنده پنهان ندارد. می‌توانید آن را به سس‌های سالاد اضافه کنید یا آن را به یک دیپ گیاهی برای سبزیجات تبدیل کنید. طرز تهیه سس مایونز را در اینجا بیاموزید.

وقت تاهین است. این خمیر خاورمیانه ای که از دانه های کنجد ساخته شده است، حتی در خارج از دنیای کتو نیز محبوب شده است. می توان آن را به اسموتی ها یا سس های سالاد اضافه کرد یا برای ساخت بمب های کتو استفاده کرد (توضیحات زیر را ببینید). برای شروع سعی کنید یک سس تاهینی ساده درست کنید. یکی از این آووکادوی کبابی را با دستور تاهینی بدزدید.

گرد و غبار پری نارگیل جادویی درست کنید. مواد زیر را با هم ترکیب کرده و در یک غذاساز کوچک با هم خرد کنید. در یک ظرف دربسته در یخچال قرار دهید و سپس روی گوشت یا سبزیجات کبابی یا برشته بپاشید: پوسته نارگیل شیرین نشده، بادام یا آجیل ماکادامیا، تخمه آفتابگردان، دانه کنجد، دانه چیا و پوست لیموترش.

و سپس یک زیتون خوش طعم بپاشید. این همان مفهوم است، فقط با نیمرخ خوش طعم تر و شورتر. زیتون های بدون هسته مورد علاقه خود، سبزی های تازه، پوست لیمو، روغن زیتون و کمی فلفل قرمز خرد شده را با هم در یک غذاساز کوچک خرد کنید و در ظرف دربسته در یخچال بگذارید.

برش های گوشتی چرب تری انتخاب کنید. در درجه اول پیشنهاد ما این است که تکه های گوشت با چربی کمتری را انتخاب کنید اما مواقعی نیز وجود دارد که مقداری قابل توجه چربی گوشت مناسب است. مواردی مانند ران مرغ ارگانیک با پوست، گوشت گاو تغذیه شده از علوفه و گوشت چرخ شده.

همین کار را با ماهی انجام دهید. به دنبال ماهی آزاد، ماهی خال مخالی و ساردین پایدار باشید که همگی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 سالم هستند.

بمب های چربی بخورید بمب های چربی دقیقاً همین هستند – یک دینام و تحویل فوری چربی در یک یا دو لقمه.

رژیم غذایی کتو میتواند برای بیماری های زیر مناسب باشد:

  1. بیماری های قبلی : به بهبود چربی بدن، فشار خون و قند خون کمک میکند.
  2. آلزایمر: میتواند در کاهش آلزایمر و بروز آن موثر باشد.
  3. پارکینسون: برای جلوگیری از ابتلا به پارکینسون تاثیر خوبی داشته است.
  4. جراحی های مغز: رژیم غذایی کتو در نتیجه جراحی های مغزی بسیار موثر بوده است.
  5. صرع: باعث کاهش حملات تشنج در کودکان مبتلا به بیماری صرع می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا