موبایل

4 نکته برای استفاده بهتر از گوشی اندروید

از تنوع سخت افزاری گرفته تا پتانسیل سفارشی سازی، اندروید هیچ کمبودی در مزایای فریبنده برای کاربران تجاری ارائه نمی دهد. اگرچه خارج از جعبه، یک گوشی اندرویدی معمولی چیزی جز بهینه سازی برای بهره وری است.

اکثر تلفن های محبوب را روشن کنید و صفحه های اصلی بی اثر، صفحه کلیدهای متوسط ​​و انواع پتانسیل های استفاده نشده را خواهید دید. اما برای تبدیل شدن از Gizmo تصفیه نشده به همراه کاری دقیق، تنها کمی تغییر لازم است.

1. بین برنامه ها ضربه بزنید

مدت هاست که کابران حرفه ای و قدرتمند برای جا به جایی برنامه ها بدون تلف شدن وقت در بخش دسکتاپ، از کلید میانبر Alt-Tab استفاده و به آن اعتماد کرده اند. در سیستم اندروید گزینه ای مشابه وجود دارد:

در دستگاه هایی که دارای سیستم ناوبری سه دکمه ای سنتی هستند و دارای اندروید 7.0 و یا بالاتر هستند، میتوان دوبار بر روی کلید Overview  (نمادی مربع شکل در کنار Back and Home قرار دارد) ، ضبه بزنید تا بتوانید به راحتی بین دو فرآیند که اخیرا استفاده کرده اید به عقب و جلو بروید.

اگر از سیستم ناوبری اشاره‌ای سطح Android-9 استفاده می‌کنید ، تنظیماتی با یک صفحه اصلی قرص‌مانند دراز و یک دکمه بازگشت که در صورت نیاز ظاهر می‌شود ، می‌توانید برای دستیابی به اثر مشابه، دکمه Home را به سمت راست بزنید.

و در نهایت، اگر از سیستم ناوبری حرکتی Android 10 استفاده می‌کنید ، استاندارد فعلی اندروید، بدون هیچ دکمه‌ای روی صفحه،می‌توانید در امتداد لبه پایین صفحه‌نمایش خود به سمت راست تلنگر بزنید تا به آخرین مورد استفاده شده خود برگردید. برنامه اگر در چند ثانیه گذشته برنامه‌ها را تغییر داده‌اید، می‌توانید به سمت چپ نیز تلنگر بزنید تا به برنامه‌ای که همین‌حالا رها کرده‌اید بروید.

2. صفحه نمایش خود را تقسیم کنید

گاهی اوقات، وقتی می توانید یک جفت آیتم مکمل را روی صفحه نمایش خود با هم ببینید ، چه یک پنجره چت و یک مرورگر، یک سند و یک صفحه وب، یا هر ترکیب کمک کننده دیگری باشد، به انجام رساندن کارها آسان تر است.

اگر گوشی شما از هر نسخه‌ای از اندروید ۷ یا اندروید ۸ استفاده می‌کند و از سیستم ناوبری سه دکمه‌ای سنتی استفاده می‌کند، کافی است کلید Overview را در حالی که در داخل برنامه هستید فشار دهید و نگه دارید و سپس دومین برنامه مورد نظر خود را از لیست ظاهر شده انتخاب کنید. . وقتی کارتان تمام شد، دوباره کلید Overview را فشار دهید و نگه دارید تا جلسه تقسیم صفحه پایان یابد.

در دستگاه‌هایی که از Android 9 و بالاتر استفاده می‌کنند، صفحه نمای کلی خود را باز کنید ، یا با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا، اگر از پیمایش حرکتی استفاده می‌کنید، یا با ضربه زدن روی کلید نمای کلی اگر از پیمایش سه دکمه استفاده می‌کنید، سپس روی ضربه بزنید. نماد بالای هر پیش‌نمایش برنامه را انتخاب کنید و «Split screen» را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید.

https://jalebamooz.com/mobile-tips/android-phone-flash-memory-buying-guide/

3. قدرت کراس پلتفرم کروم را مهار کنید

مرورگر کروم Google می‌تواند با تبدیل کردن تلفن همراهتان به عنوان یک توسعه طبیعی تلاش‌های درون دفترتان، در وقت شما صرفه‌جویی کند. برنامه Android به‌طور خودکار با معادل دسک‌تاپ خود همگام‌سازی می‌شود، بنابراین همه نشانک‌های شما همیشه در دسترس هستند  و هر صفحه‌ای که از دسک‌تاپ باز کرده‌اید به‌راحتی در بخش سابقه Chrome در تلفنتان قابل شناسایی است (تا زمانی که به هر دو مکان وارد شده باشید. ).

شما می توانید مشاهده کنید که چه صفحه هایی در دستگاه های دیگر در روی Chrome  به صورت فعال باز میشوند.زمانی که بخواهید برنامه ای را که بر روی دسکتاپتان باز گذاشته اید روی تلفن همراه خود بکشید، کافی ست با ضربه زدن بر روی عملکرد ” برگه های اخیر” در منوی برنامه Android  در سمت دسکتاپ، با این کار میتواندی همان برنامه را در نوار کناری در صفحه History پیدا و مشاهده کنید.

Chrome for Android دارای تنظیماتی پنهان است که میتوان آن را کارآمد تر کند. بهتر است مدتی وقت بگذارید تا بتوانید آنها را پیدا و فعال کنید.

4. خود اندروید را کارآمدتر کنید

اندروید بر خلاف سایر سیستم عامل های تلفن همراه است، زیرا امکان سفارشی سازی حجم عظیمی از رابط را از طریق برنامه های شخص ثالث فراهم می کند و با ابزارهای مناسب، که می تواند انواع فرصت ها را برای افزایش بهره وری ایجاد کند.

می‌توانید برنامه‌ای را نصب کنید که به شما امکان می‌دهد میانبرهای ژست‌های سفارشی خود را ایجاد کنید، یا ابزاری را که یک نوار وظیفه دسک‌تاپ مانند را روی تلفن شما می‌آورد برای دسترسی آسان به هر برنامه از هرجایی، گیر می‌دهد.

من مجموعه ای از این گزینه های افزایش کارایی را گردآوری کرده ام. نگاهی بیاندازید و همراه با نکات بالا، افزایش بهره وری موبایل خود را تماشا کنید. منبع

از دیگر نکات کاربردی در گوشی های اندروید میتوان به موارد زیر اشاده کرد:

1-میتوانید برنامه های غیر ضروری را حذف کنید.

2-میتوانید از قابلیت digital wellbeing استفاده کنید.

3-از قابلیت نصب برنامه ها از راه دور به راحتی بهره مند شوید.

4-میتوانید یک برنامه لانچر را نصب و اجرا کنید.

5-حافظه ذخیره سازی شما قابل افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا