سایر

صفحه نمایش های لمسی چه چیزی را تشخیص می دهند

اینکه نمایشگرهای لمسی چه چیزی را تشخیص می دهند بسته به خازنی یا مقاومتی بودن صفحه نمایش متفاوت است. صفحه نمایش های مقاومتی بر فشار اعمال شده تکیه می کنند، به این معنی که گاهی اوقات نوک یک قلم یا یک جسم دیگر می تواند پاسخی را از سیستم آغاز کند. صفحه نمایش های لمسی خازنی به جای فشار، از هادی های الکتریکی برای تشخیص فرمان و پاسخ استفاده می کنند.

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا صفحه نمایش های لمسی خازنی فقط با پوست کار می کنند؟ در حالی که کاملاً اینطور نیست، صفحه نمایش های خازنی برای دریافت پاسخ از سیستم عامل به مقدار خاصی از بار الکتریکی وابسته هستند.

قبل از اینکه یک جفت دستکش را بپوشید و آماده ارسال پیامک به دوستانتان در مورد اینکه چقدر دستکش های جدیدتان چقدر عالی هستند، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که جفت مناسب را تهیه کرده اید. دستکش های صفحه لمسی از نخ رسانا در نوک انگشتان برای حفظ بار الکتریکی طبیعی انگشت شما استفاده می کنند. این بدان معنی است که هر دستکشی قادر به ثبت لمس شما نخواهد بود، بنابراین قبل از اینکه زمستان را با گوشی هوشمند خود سپری کنید، مطمئن شوید که نوع مناسبی از دستکش را تهیه کرده اید.

در حالی که رشته‌ها و قلم‌های رسانا با نمایشگرهای لمسی کار می‌کنند، اشیاء دیگر مانند یک خودکار معمولی این کار را نمی‌کنند. تفاوت در بار الکتریکی جسم است. قلم‌ها در واقع دارای بار الکتریکی زیادی هستند که نمی‌توان آن را تشخیص داد. صفحه نمایش شما به دستور کامل شارژ الکتریکی برای تکمیل درخواست های شما بستگی دارد. جذاب است، اینطور نیست؟

محافظ های صفحه نمایش

اگر صفحه نمایش های لمسی بر اساس توانایی خود در هدایت و دریافت انرژی کار می کنند، محافظ های صفحه نمایش لمسی چگونه کار می کنند؟

صفحه نمایش های لمسی خازنی جریان الکتریکی را تشخیص می دهند، بنابراین نیازی به تجربه فشار انگشت شما مانند صفحه نمایش های مقاومتی ندارند. اگر محافظ صفحه شما از مواد شفاف الکتریکی استفاده می کند، بر عملکرد صفحه نمایش شما تأثیر نمی گذارد زیرا همچنان می تواند تغییر بار الکتریکی را ثبت کند.

خبر خوب این است که با پیشرفت فناوری در صفحه نمایش های لمسی، دوام آنها نیز افزایش یافته است. محافظ های صفحه در حال حاضر به اندازه زمانی که مصرف کنندگان برای اولین بار با محصولات صفحه لمسی معرفی شدند ضروری نیستند. بسیاری از ما هنوز از اولین باری که صفحه نمایش شیشه ای دستگاه براق جدید خود را شکستیم، زخمی هستیم. برخلاف فناوری‌های محافظ بیش از حد، به لطف پیشرفت‌ها در مواد، نیازی به نگرانی در مورد ایمنی صفحه نمایش خود ندارید.

اکثر دستگاه‌ها از مواد مقاوم در برابر خش مانند Gorilla® Glass برای محافظت از صفحه نمایش شما در صورت چرخش کوتاه استفاده می‌کنند – اگرچه ما آزمایش محدودیت‌های صفحه نمایش را توصیه نمی‌کنیم. این یک شیشه بادوام است، نه هالک شگفت انگیز. برای کسانی که ممکن است از نظر هماهنگی به چالش کشیده شوند، محافظ های صفحه همچنان گزینه خوبی برای نگه داشتن صفحه نمایش شما در شرایط بکر هستند.

اکثر محافظ های صفحه نمایش یا از پلاستیک ساخته شده اند یا از شیشه سکوریت. محافظ های پلاستیکی به محافظت در برابر خراش کمک می کنند، اما برای ضربه کار زیادی نمی کنند. اگر شما یکی از آن دسته از افرادی هستید که قبلاً به آن ها اشاره کردیم، با مشکل هماهنگی مواجه هستید، ممکن است بخواهید یک محافظ شیشه سکوریت تراز کنید، و شاید حتی یک جعبه محکم برای همراهی با آن.

بسته به ضخامت پلاستیک، ممکن است تفاوتی در حساسیت صفحه نمایش لمسی خود احساس کنید. شیشه سکوریت لایه ای ضخیم به صفحه نمایش شما اضافه می کند، اما این حس به صفحه اصلی دستگاه شما نزدیک تر است.

صفحه نمایش لمسی برای لپ تاپ و تبلت

صفحه نمایش های تعاملی با افزودن قابلیت لمسی تجربه کاربر را بهبود می بخشد و به کاربر اجازه می دهد کنترل بیشتری بر دستگاه خود داشته باشد. با ادغام گوشی‌های هوشمند در زندگی ما، ما عادت کرده‌ایم به هر چیزی که نیاز داریم دسترسی داشته باشیم. این فناوری محبوب با معرفی لپ تاپ ها و تبلت های با صفحه نمایش لمسی در زندگی ما نفوذ کرده است.

لپ تاپ های قابل تبدیل و جداشدنی با فناوری صفحه نمایش لمسی اضافه شده اندکی پس از معرفی تبلت ها وارد بازار فناوری شدند. کاربران دوست داشتند که چگونه به راحتی می توانند رایانه های دستی خود را پیمایش کنند و در حین تماشای تلویزیون در اینترنت بگردند، در حین آشپزی به دستور العمل ها مراجعه کنند و عکس های خانوادگی را روی صفحه نمایش بزرگتر از تلفن خود نشان دهند.

لپ تاپ های صفحه لمسی با سبک لپ تاپ 2 در 1 محبوب شده اند که به لپ تاپ شما اجازه می دهد تا به تبلت تبدیل شود. جابجایی پنجره ها، تنظیم طرح ها، بازی کردن و پیمایش روی لپ تاپ هرگز آسان تر نبوده است. همچنین می‌توانید با اجازه دادن به شرکت‌کنندگان برای تعامل مستقیم با برنامه از طریق صفحه لمسی، یک ارائه کسل‌کننده را زنده کنید.

صفحه نمایش لمسی لپ تاپ – توسعه فناوری تبلت

هر دو لپ تاپ و تبلت از فناوری لمس خازنی یکسانی استفاده می کنند. در حالی که لپ‌تاپ‌ها راحتی صفحه‌کلید و ترک‌پد را در صورت نیاز فراهم می‌کنند، تبلت‌ها راحتی خاص خود را برای افرادی که در حال حرکت هستند ارائه می‌دهند. هنگام مقایسه محصولات صفحه لمسی لپ تاپ و تبلت، اغلب در مورد فناوری نمایش تصویر خواهید شنید.

لپ تاپ ها و تبلت های مدرن معمولا از نمایشگرهای LED یا LCD برای نمایش واضح ترین تصویر استفاده می کنند. این فناوری‌ها با لایه‌های صفحه لمسی کار می‌کنند تا تصاویری را که می‌بینید روی صفحه نمایش خود نمایش دهند. آنها تأثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد صفحه نمایش شما ندارند – فقط چیزی که روی صفحه نمایش خود می بینید.

اکثر دستگاه هایی که با استفاده از آنها آشنا هستید دارای یک صفحه نمایش با نور پس زمینه LED هستند که با LCD (صفحه نمایش کریستال مایع) همکاری می کند تا صفحه نمایش روشن و رنگارنگی را ایجاد کند که هنگام استفاده از تلفن هوشمند، تبلت یا لپ تاپ خود می بینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا