کالای دیجیتال

راهنمای انتخاب و خرید کیبورد وایرلس یا بی سیم

چه کاربر ساده باشید و چه به عنوان یک گیمر حرفه ای وقتتان را پشت کامپیوتر صرف کنید، صفحه کلید یکی از نیازهای اصلی شما برای پیشبرد کارها است. به نظر می رسد کیبورد پرکاربردترین تجهیزات جانبی کامپیوتر باشد.

جدیدترین نسل صفحه کلیدها، کیبوردهای بی سیم هستند که به صورت پرتابل و بدون نیاز به سیم عمل می کنند. شاید در نگاه اول کیبوردهای وایرلس برای گیمینگ و بازی حرفه ای مناسب باشند تا گیمر بدون دغدغه بازی کند؛ اما کیبوردهای وایرلس انواع و اقسام مختلفی دارند که می توانند برای مصارف روزمره و کامپیوترهای رومیزی معمول نیز مناسب باشند.

اساس کار این نوع از کیبورد کامپیوتر به این صورت است که قطعه ی کوچکی شبیه فلش را به درگاه کامپیوتر وصل می کنند تا سیگنال های ارسالی از کیبورد کامپیوتر را دریافت کند.

اگر سلیقه ی شخصی و کاری تان به گونه ای است که هنگام کار با کامپیوتر با فاصله ی زیاد از مانیتور کامپیوتر می نشینید و و نمی خواهید سیم های کیبورد جلوی دست و پایتان را بگیرد، پیشنهاد ما به شما خرید کیبورد بی سیم است. این کیبوردها همچون ماوس های بی سیم انرژی خود را از باطری تامین می کنند و عموما همراه با ماوس مخصوص خود در بازار یافت می شوند.

مزایای کیبورد بی سیم

از جمله مزایای کیبورد کامپیوتر بی سیم می توان به کیفیت و کارایی بالا، آزادی عمل مطلوب برای کاربر و امکانات مخصوص موجود در مدل های پیشرفته اشاره کرد. البته مانند هر وسیله ی دیگری کیبوردهای بی سیم نیز معایبی دارند که به نوبه ی خود قابل تامل است.

معایب کیبورد های بی سیم

این کیبوردها قیمت های بسیار بالاتری دارند و برای کاربران بسیار حرفه ای و گیمرها مناسب هستند. همچنین سبب ایجاد نویز در سایر وسایل و لوازم وایرلسی موجود در اطراف خود می شوند و تا یک فاصله ای فرکانس آن ها برای پرتو افکن قابل دریافت می باشد.

کیبوردهای بی سیم در سه نوع ژله ای، شیشه ای و لیزری در بازار موجود می باشند.

کارایی کی بوردهای بی سیم

استفاده از کیبوردهای بی سیم برای کامپیوتر رومیزی

کامپیوترهای رومیزی هم می توانند کاندید استفاده از کیبورد وایرلس باشند. مدل های وایرلس برای مواقعی که فاصله زیادی بین کیس و کیبورد وجود دارد مناسب هستند. بنابراین حتی ادارات و شرکت ها هم می توانند با کیبوردهای بی سیم سیستم های جمع و جورتری داشته باشند و از اتصالات پیچیده سیم ها خلاص شوند.

استفاده از کیبورد وایرلس برای تلویزیون های هوشمند

اسمارت تی وی یا تلویزیون هوشمند به سادگی با انواع گوشی هوشمند جفت می شود. تلویزیون های معمولی هم با استفاده از انواع اندروید باکس به یک صفحه نمایش بزرگ برای مدیریت محتوا گوشی هوشمند تبدیل می شوند. در این حالت برای انجام امور به یک کیبورد پرتابل و بی سیم نیاز دارید که با تکنولوژی بلوتوث یا دانگل به تلویزیون هوشمند متصل شود.

انواع کیبوردهای بی سیم

انواع کیبوردهای بی سیم موجود در بازار در دو مدل ممبران و مکانیکی طراحی می شوند. هنگام خرید ممکن است با عنوان مکانیکی یا ممبران روبرو شوید و بد نیست با جزئیات و تفاوت های این دو مدل آشنا شوید:

کیبوردهای ممبران و کاربردهای آن

حالا که کم حجم شدن، سبکی و طراحی اسلیم و باریک در مدل های مختلف گوشی هوشمند، لپ تاپ و تبلت باب شده کبوردها هم با همین رویکرد طراحی می شوند. به طراحی باریک، تخت و فلت صفحه کلیدها ممبران گفته می شود.

طراحی خاص این نوع کیبوردها باعث شده تا هنگام کار کردن با آن ها کم ترین فشار را روی انگشتان احساس کنید. طوری که تایپ کردن با این کیبوردها تفاوتی با فشردن دکمه کنترل تلویزیون ندارد.! مدل های ممبران به سبب طراحی خاص محبوب تر هستند و استفاده از آن ها متداول تر شده است.

به سبب طراحی تخت این نوع صفحه کلید، تایپ کردن با آن ها راحت تر است و صدای کلیک روی دکمه ها به حداقل خود می رسد. بنابراین برای کسانی که در طول روز زیاد تایپ می کنند و با تمام دکمه های کیبورد سروکار دارند مناسب است.

کیبوردهای مکانیکی و تفاوت آن ها

مدل های مکانیکی همان کیبوردهای نسل قدیم هستند که سر و صدای زیادی هنگام تایپ کردن ایجاد می کنند. دکمه های موجود بر این کیبوردها قابلیت جا به جایی دارند و سرعت تایپ کردن با آن ها علی رغم سر و صدای بیش تری که ایجاد می کنند بیش تر است.

استفاده از کیبوردهای مکانیکی میان گیمرها و تایپیست های حرفه ای متداول تر است. ضمن این که ماندگاری و قیمت بیش تری نسبت به مدل های ممبران دارند.

کیبورد وایرلس با برند ناشناخته نخرید!

در مورد کیبورد بی سیم باید به مقوله ی آنتن دهی و عمر باتری نیز توجه کرد. البته مصرف باتری کیبوردها معمولاً کمتر از موس های دقت بالا و سرعت بالا است اما موضوع آنتن دهی را باید جدی گرفت.

شاید کیبوردهای بسیار ارزان چینی برای کارهای عمومی مناسب باشند و بیش از هزینه ی پرداخت شده کار کنند اما اگر قصد دارید که کیبورد وایرلس بخرید، بهتر است سراغ برندهایی بروید که امتحان خود را پس داده اند تا با مشکل روبرو نشوید.

کیبوردهای بی سیم از جهت باتری به ۴ دسته تقسیم می شوند:

  • برخی از موس و کیبوردهای بی سیم، باتری داخلی قابل شارژ دارند که با استفاده از کابل USB شارژ می شود.
  • در برخی دیگر ۱ یا ۲ باتری شارژی معمولی با سایز AA یا AAA و به عبارت دیگر قلمی و نیم قلمی قرار می گیرد و با استفاده از کابل USB شارژ می شود.
  • در برخی مدل های ارزان تر نیز می توانید ۱ یا ۲ باتری معمولی قرار دهید. البته در صورت استفاده از باتری شارژی در این مدل ها، باید شارژر مجزا برای شارژ کردن خریداری کنید.
  • برخی مدل های خاص مجهز به باتری خورشیدی است که البته تعداد و تنوعشان کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا