مردانه

معرفی برندهای معروف کفش جهان .

همه ما میدانیم که به پاها قلب دوم می گویند ، اما واقعا چقدر به این قلب اهمیت می دهید؟ از آنجا که اکثر فعالیت ما خارج از خانه و بوسیله پاهایمان انجام می شود آیا از برند کفش مناسبی استفاده می کنیم ؟ در ادامه لیست برندهای معروف کفش جهان همراه با تاریخ ساخت آن را به شما معرفی می کنیم.

اگر می دانستید داشتن یک کفش راحت چقدر از خستگی شما کم می کند بی درنگ یک جفت کفش مناسب خریداری می کردید.

کفش نایک (Nike)

برند نایک (اصل کلمه نایکی می باشد که در ایران تلفظ رایج همان نایک است)که قبلاً بنام محصولات ورزشی روبان آبی (Blue Ribbon Sports) که به اختصار ” RBS ” نامیده می شد ، در سال ۱۹۶۴ توسط فیل نایت و بیل باورمن تاسیس شد. فیل نایت یک دونده نیمه استقامتی بود که تحت مربیگری بیل باورمن آموزش دیده بود. بیل باورمن که همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد شاگردش بود ، در اوقات بیکاری سعی می کرد کفش های ورزشی او را بهبود بخشد.

او ترکیبات بسیار متفاوتی را امتحان کرد ولی زیاد موفقیت آمیز نبودند. در این زمان “فیل نایت” برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت امور مالی راهی دانشگاه “استنفورد” شد. در آنجا او پیشنهادی به یک شرکت سازنده کفش ژاپنی ارائه داد و برای آنها نوشت که کاری خواهد کرد تا این شرکت بتواند با بهترین برندهای آلمانی به رقابت بپردازد.

پیشنهادات او سالها نادیده گرفته شدند ، به همین جهت او تصمیم گرفت از ژاپن کفش وارد کرده و در منطقه محلی خود آن کفش ها را بفروشد. فیل نایت سعی کرد نخستین موجودی کفش هایش را به مربی سابقش باورمن بفروشد ، ولی متوجه شد باورمن تمایل زیادی به شراکت در این زمینه با او دارد ، به همین دلیل آنها تصمیم به شراکت برابر گرفتند.

هر چند در آغاز کسب و کارشان به کندی پیش می رفت ، ولی آنها در سال ۱۹۶۵ توانستند میزان فروششان به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. از زمان آغاز کسب و کار ، این دو شریک سعی کردند خط تولید کفش خودشان را راه اندازی کنند. پس از سال ها تلاش در سال ۱۹۷۱ ، تولید اولین کفش ورزشی خود را آغاز کردند.

این کفش وزن سبکتری نسبت به دیگر کفش های ورزشی دارا بوده و برای حرکات کششی در قسمت زیر کفش دارای برآمدگی هایی بود. این کفش ورزشی در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه شد. اولین سفیر برند نایک استیو پرفونتین دونده مشهور آمریکایی بوده که در طول دوران کالج خود یعنی از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ توانست هفت رکورد آمریکایی از ۲۰۰۰ متر تا ۱۰۰۰۰ متر به ثبت رساند.

مدتی بعد در سال ۱۹۷۹ برند نایک تکنولوژی نایک ایر را طراحی کرد. (در تکنولوژی نایک ایر کیسه های بالشتکی با هوای تحت فشار پر شده و در قسمت پایین زیره میانی و پنجه ی کفش تعبیه می شود. این تکنولوژی فشار ناشی از ضربات دویدن و راه رفتن را کاهش می دهد.) ارائه ی این تکنولوژی گام مهمی در پیشرفت برند نایک به شمار می رود و این برند توانست در عرصه ساخت بهترین کفش دنیا (کفش های ورزشی) بسیار قدرتمند ظاهر شود.

این پیشرفت مهم منجر به ارائه ی عمومی این محصول در سال ۱۹۸۰ شد. کمی بعد برند نایک میان رشته های ورزشی بسیار محبوب شد و در سال ۱۹۸۲ توانست به تولید کننده شماره یک کفش ورزشی در آمریکا تبدیل شود. لوگوی برند نایک اسووش و شعار این برند “فقط انجام بده!” یا (‘Just Do It’) خیلی زود بین خانواده های آمریکایی شناخته شد.

در سال ۱۹۸۵ طراحان نایک یک کفش ورزشی مخصوص برای تازه کاری در NBA به نام مایکل جردن  طراحی کردند که با افزایش محبوبیت خود به فروش کفش های ورزشی نایک کمک کرد و این برند توانست به رکورد جدیدی در فروش دست یابد. پس از آن نایک به طراحی لباس و دیگر لوازم ورزشی نیز مشغول شد.

آنها توانستند با تیم های مختلف مانند تیم های فوتبال برزیل و تیم های فوتبال مردان و زنان آمریکا برای تولید لباس و لوازم ورزشی قرارداد ببندند. در سال ۱۹۹۶ این برند دوباره با یک تازه کار ورزش گلف به نام تایگر وودز به مبلغ ۵ میلیون دلار در سال قرارداد بست و با موفقیت افسانه ای تایگر وودز بر محبوبیت و فروش برند نایک افزوده شد.

نایک به تولید نسخه های جدید کفش های تمرینی ورزشی ادامه داد. آنها در سال ۲۰۰۰ کفش “نایک شاکس” را عرضه کردند که فروش خوبی در تمام دنیا بدست آورد. امروزه نایک یک امپراتوری پهناور در عرصه محصولات ورزشی متنوع همچون تنیس ، بیس بال ، فوتبال ، کریکت و دو میدانی به شمار می آید.

تمایل بیل باورمن برای پیدا کردن راه حلی برای موفقیت شاگردش فیل نایت به تشکیل برند نایک که یکی از سود آورترین و محبوب ترین برند های جهان است منجر شد. درآمد سالیانه این برند بیش از ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

کفش فیلا (Fila)

اینطور که پیداست ورزشکاران از گذشته تاکنون دست خوش تغییرات زیادی شده اند و همانطور که می دانید تنیس ورزشی است که در آن ظاهر شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و شاید این مورد در ورزش های دیگر کمتر دیده شود. لباس هایی با رنگ های لیمویی ، صورتی ، قرمز ، یاسی ، سبز و آبی آسمانی رنگ هایی هستن که از گذشته طراحان توجه ویژه ای داشتن ، فیلا با طراحی کلاسیک و کالکشن “White Line ” خود را از دیگر طراحان لباس ورزشی متمایز کردن و با سبک کلاسیک وارد دنیای ورزش کرد.

در سال ۱۹۱۱ برادران فیلا در شهر کوچکی در شمال ایتالیا یک کارخانه تولید پارچه با کیفیت بالا و لوکس برای مردم محلی راه اندازی کردند. برادران فیلا هیچگاه فکر نمی کردند که روزی این کارخانه پارچه بافی به یکی از مشهورترین برندهای ورزشی در جهان تبدیل شود. در ابتدا لباس های بافتنی و لباس های زیر فیلا در شهر بیه لا در ایتالیا معروف شد ولی رفته رفته محصولات آن ها در تمام کشورشان به شهرت رسید.

در این سال آن ها رسما برند فیلا را به ثبت رساندند. در سال ۱۹۴۲ کمپانی فیلا با شرکت Fratelli Fila ادغام شد و تا ۱۹۷۲ موفقیت های زیادی بدست آورد به گونه ای که در این سال درآمد آن به بیش از ده میلیارد لیره رسید و بیش از ۲۵۰ کارمند داشت. در واقع موفقیت بی نظیر فیلا مدیون انریکو فراچی Frachey  اســت.

او از سال ۱۹۶۸ تا سال ۱۹۷۹ به عنوان مدیرعامل فیلا انتخاب شد. خلاقیت و مدیریت اجرایی او بود که در نهایت فیلا را به یک مارک ورزشی جهانی هم ردیف برندهای نایکی و ریبوک قرار داد. برند فیلا اولین برند ورزشی است که حمایت از تنیسورهای موفق همچون Bjorn Borg  ،Boris , jennifer Capriati,  جهان را بر عهده داشت.

تنیس در قرن بیستم شاهد شکل جدیدی از بیان فردی در سطح بین المللی شد و تبدیل به ظاهری از فیض و لوکس گرایی داشت , Frachey کالکشن “White Line” را با الهام از حرکت و جنبش در ورزش تنیس طراحی کرد و ایده طرح را بر اساس اینکه لباس مانند پوست دوم  هست ، باید احساس آزادی را کامل نشان دهد  تولید کرد و به این معتقد بود “کلاسیک به معنای محافظه کار نیست ، و طراحی های بی انتها هنوز هم می تواند معاصر باشد.

برند فیلا در حال حاضر از فروشندگان اصلی کفش (مردانه و زنانه) و  لباس ورزشی در رشته های بسکتبال ، فوتبال ، گلف و تنیس برای مردان ، زنان و کودکان است. دیگر محصولات فیلا شامل لباس های کژوال casual  ، عینک آفتابی ، ساعت ، کیف ، کلاه و لباس زیر  می شود.

کفش ریبوک (Reebok)

برند تجاری ریبوک (Reebok brand) در سال ۱۹۵۸ توسط دو نوه بنیان‌گذار کفش‌دوزی ایجاد شد و نام آن را با الهام از یک غزال آفریقایی ، ریبوک نامیدند که نهایتا با کمپانی فاستر و پسران ادغام گردید. جو و جف فاستر این نام را در لغت‌نامه‌ای پیدا کردند که جو فاستر در دوران نوجوانی در یک مسابقه برنده شده بود. این دیکشنری نسخه‌ جنوب آفریقایی بود که تلفظ آن با تلفظ انگلیسی تفاوت داشت.

در سال ۱۹۸۱ ، مجموع فروش علامت تجاری ریباک به ۵٫۱ میلیون دلار رسید. نقطه عطف فروش این شرکت زمانی بود که یک سال بعد ، نشان تجاری ریبوک اولین کفش ورزشی طراحی شده برای بانوان را عرضه کرد که به نام کفش‌های فری استایل معروف شد. در سال‌ ۱۹۸۶ میزان فروش به طور غیرمنتظره‌ای به بیش از سه برابر افزایش و به ۹۱۹ میلیون دلار رسید.

میزان فروش در سال ۱۹۸۷ به ۴٫۱ میلیارد دلار و در سال ۱۹۹۱ به ۷٫۲ میلیارد دلار بالغ گردید و برند تجاری ریباک به عنوان بهترین و نوآورترین شرکت سازنده وسایل ورزشی در جهان شناخته شد. در سال ۱۹۸۷ ارزش سهام نام تجاری ریبوک در صنعت کفش‌های ورزشی به لحاظ فروش ۴٫۱ میلیارد دلار از رقیب اصلی‌ خود یعنی “نایک” بالاتر رفت ، ولی پس از مدتی سرعت رشد فروش لوازم ورزشی ریبوک کم شد و در سال ۱۹۹۰ فروش شرکت نایک نسبت به ریبوک افزایش یافت.

در این زمان ناگهان برند تجاری ریبوک شروع به از دست دادن تدریجی موقعیت خود در بازار کرد و باعث نگرانی سهامداران ریبوک شد. قسمتی از جابه‌جایی موقعیت رقابتی برند ریبوک و افت فروش این برند به دلیل سرمایه‌گذاری سنگین شرکت لوازم ورزشی نایک (Nike Company) در تبلیغات و استفاده از ستاره‌های ورزشی گران قیمت بود.

پل فایرمن توزیع کننده لوازم ورزشی ریبوک در آمریکای ‌شمالی برای بازگرداندن موقعیت برند ریبوک ، ابتدا از بخش بسکتبال آغاز کرد. در آن زمان ، مایکل جردن در بسکتبال بازنشسته شده بود و در غیاب مایکل جردن که در فروش کفش‌های نایک تاثیر زیادی داشت ، ریبوک برای تبلیغات خود از ستاره معروفی به نام شکیل اونیل استفاده کرد و قراردادی را با او امضا کرد که باعث افزایش چشمگیر فروش این شرکت در آن سال‌ها شد.

در جریان مسابقات NBA در سال ۱۹۹۴ نام تجاری ریبوک به عرضه کفش‌های طرح جدید و بدون بند و قابل شارژ به وسیله گاز کربنیک پرداخت. قیمت این کفش‌ها ۱۳۰ دلار بود که بسیار معقول تعیین شد و فایرمن انتظار داشت که با این نوآوری سهم بازار خود را در طول سه سال تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

برند تجاری ریبوک همچنین در ژانویه ۱۹۹۳ کفش‌های بنددار مخصوص را برای ورزشکاران دبیرستانی عرضه کرد. همچنین در سال ۱۹۹۴ با ۱۲ نوع کفش و انتظار فروش۱۰۰ میلیون دلار وارد بازار‌ هاکی شد. فایرمن پیش‌بینی کرد که با افزایش میزان فروش ، درآمد آن‌ها سه برابر شود ، ولی تلاش‌های گسترده او برای نوسازی شرکت برای مقابله با شرکت نایک و نیل به پیشگامی ‌در بازار با اقبال مواجه نشد و پاره‌ای مشکلات در رابطه با قیمت بالای محصولات ریبوک ظاهر گردید.

در شش ماه اول سال ۱۹۹۳ ، فروش کفش‌های بسکتبال به رغم تبلیغات زیادی که انجام شد ۲۰ درصد کاهش یافت. در سال ۱۹۹۵ هزینه‌های عملیاتی شرکت افزایش یافت و برند ریبوک پذیرفت که بخشی از افزایش هزینه‌ها ناشی از عقد قرارداد با ستارگان ورزشی و پرداخت پاره‌ای از هزینه‌های مسابقات است.

بنابراین برخلاف چهار سال قبل و به جای ۴۰۰ نفر ، ریبوک با ۳۰۰۰ ورزشکار برای پوشیدن کفش‌های ریبوک در جریان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا قرارداد منعقد کرد. از طرف دیگر با مسئولان سان‌فرانسیسکو و فدراسیون‌های تیم‌ها و ستارگان بسکتبال برای پوشیدن کفش ریبوک قراردادهای جداگانه‌ای بست.

وینس ویلیامز ستاره تنیس در سال ۲۰۰۰ میلادی قراردادی با برند ریبوک امضا کرد و در المپیک و ویمبلدون همان سال از کفش‌های ریبوک استفاده کرد. امروزه تیم ملی هاکی آمریکا نیز با ریبوک قرارداد دارد. شرکت لوازم ورزشی آدیداس (Adidas Company) در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی اقدام به خرید برند تجاری ریبوک کرد.

مدیران آدیداس پس از خرید علامت تجاری ریبوک نام این شرکت تجاری را تغییر ندادند و فقط تکنولوژی آدیداس را در خطوط ساخت محصولات علامت تجاری ریبوک جایگزین کردند ، زیرا نمی‌خواستند با این اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند. ادغام آدیداس با ریبوک در ژانویه سال ۲۰۰۶ را می‌توان فصل جدیدی در تاریخ ریبوک دانست.

ادغام این دو برند مطرح با یکدیگر به آن ها این فرصت را می‌داد که با ایجاد ویژگی‌های مکمل در این دو برند ، به بازار گسترده‌تری دست یابند و توانایی ارائه محصولات متنوع‌تری را به بازار داشته باشند ، تا سال ۱۹۹۵ برند ر‌یبوک با فروش ۲۲۸ میلیون دلاری در رده سوم بزرگ‌ترین فروشندگان کفش‌های ورزشی قرار گرفت.

دو سال بعد فروش کفش‌های نایک به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش یافت ، ولی ریبوک ۱۲۲ میلیون دلار به‌دست آورد. در سال ۲۰۱۳ میلادی لوگوی برند تجاری ریبوک پس از ۱۲۰ سال تغییر کرد و به مثلث تبدیل شد. شرکت ریبوک امروزه یکی از زیر مجموعه‌های شرکت آلمانی آدیداس است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کانتون ایالت ماساچوست کشور آمریکا قرار دارد و در شهرهای متعدد جهان دارای شعبه و فروشگاه می‌باشد.

کفش آدیداس (Adidas)

آدیداس (به آلمانی: Adidas) یک شرکت پوشاک آلمانی است ، که مقر اصلی آن ، در شهر هرتسوگن‌آوراخ در ایالت بایرن قرار دارد. شرکت آدیداس در زمینه طراحی ، تولید و توزیع انواع لباس ، کفش ، پاافزار و کفش ورزشی ، تجهیزات ورزشی ، ساعت ، عینک آفتابی ، محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می‌کند.

آدیداس یک شرکت هلدینگ است و شرکت تولید پوشاک ورزشی ریبوک ، شرکت لوازم گلف تیلورمید و شرکت راک پورت زیر مجموعه آن به حساب می‌آیند. آدیداس بزرگترین تولیدکننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به‌شمار می‌رود. شرکت آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسط آدولف داسلر پایه‌گذاری شد.

وی با کمک برادرش رودولف در سال ۱۹۲۴ کار تولید کفش‌های ورزشی را آغاز کرد. رودولف پس از جدایی از برادرش ، شرکت پوما را پایه‌ریزی کرد. کریستفر فون وایلم داسلر یک کارگر تولیدی کفش در هرتسوگن‌آوراخ در ۲۰ کیلومتری شهر نورنبرگ بود. پائولین همسر کریستفر نیز یک لباس‌شویی در شهر باواریان را اداره می‌کرد.

رادلف «رودی» داسلر نیز پس از پایان مدرسه به پدرش در کارخانه تولید کفش پیوست. وی پس از بازگشت از جنگ جهانی اول مدیر یک شرکت تولید چینی شد و بعدها توانست وارد بازار عمده چرم در شهر نورنبرگ شود. آدولف داسلر نیز پس از بازگشت از جنگ جهانی اول تولیدی کفش‌های ورزشی خود را در لباس‌شویی مادرش در هرتسوگن‌آوراخ را راه اندازی کرد.

در ژوئیه ۱۹۲۴ ، رادلف به هرتسوگن آوراخ بازگشت تا در کنار برادرش کارخانه تولیدی کفش برادران داسلر را تأسیس کند. آن‌ها این سرمایه‌گذاری را در لباس‌شویی مادر خود آغاز کردند. اما در آن زمان برق در شهر آن‌ها قطعی‌های متناوب داشت و این دو برادر مجبور بودند از پدال‌های تولید برق (چیزی شبیه به تولید برق با دوچرخه) روی آورند تا بتوانند تولید در کارخانه کوچکشان را ادامه دهند.

پوما و آدیداس پس از جدایی از یکدیگر وارد رقابت شدیدی شدند. این مسئله باعث شد شهر هرتسوگن‌آوراخ به‌طور غیررسمی به دو بخش تبدیل شود و به شهر گردن خم (به انگلیسی| the town of bent necks) شهرت یابد. دلیل آن این بود که مردم شهر همیشه به این دقت می‌کردند که خارجی‌ها چه کفشی به پا دارند.

این اتفاق به حدی گسترده شد که دو باشگاه فوتبال شهر نیز از هم جدا شدند ، «ای وی هرتسوگن‌آوراخ» از کفش‌ آدیداس استفاده می‌کرد و اف. سی ۱ هرتسوگن‌آوراخ از کفش‌های رادولف حمایت می‌کرد.  دو برادر با این که در یک حوزه فعالیت داشتند ، هیچ‌گاه به یکدیگر نپویستند و دائم در تلاش بودند فاصله موجود را افزایش دهند و تا حد امکان از هم فاصله داشته باشند.

در سال ۱۹۴۸ و در اولین مسابقه فوتبال تیم ملی آلمان غربی پس از جنگ جهانی دوم ، اکثر بازیکنان این تیم کفش‌های پوما به پا داشتند. از آن جمله می‌توان به هربرت بوردنسکی ، بهترین گل زن آلمان غربی پس از جنگ جهانی اشاره کرد. چهار سال بعد ، در المپیک تابستانه ۱۹۵۲ هلسینکی فنلاند ، جوزی بارتل قهرمان دو ۱۵۰۰ متر لوگزامورگ ، اولین مدال طلا با کفش‌های پوما را به نام خود ثبت کرد و اولین افتخار جهانی پوما به‌شمار رفت.

در سال ۱۹۹۴ گروه خیریه‌ای به نام روستای کمک به کودکان که مالک گروه جوانان فیفا بود مالکیت آدیداس را به دست آورد. این مالکیت در پی ادغام این دو کمپانی روی داد. یک کفش معمولی آدیداس با سه خط که نمایش دهنده لوگوی این کمپانی بر روی کفش‌های آن است. در سال ۲۰۰۵ آدیداس برای اولین بار کفشی با عنوان Adidas 1 را روانه بازار کرد.

این کفش اولین کفش ورزشی بود که میکروپروسسور داشت. این میکروپروسسور با توانایی محاسبه بیش از ۵ میلیون فرمول ریاضی در ثانیه ، اولین کفشی را خلق کرد که به راحتی می‌تواند شرایط استفاده‌کننده را در نظر بگیرد و فرم کفش را براساس نیاز تغییر دهد. این میکروپروسسور با یک باتری کوچک تغذیه می‌شود که به‌طور تقریبی تا ۱۰۰ ساعت دویدن عمر می‌کند و به راحتی قابل تعویض است.

در آوریل ۲۰۰۶ ، آدیداس خبر از قراردادی ۱۱ ساله داد که بر مبنای آن این شرکت کفش‌ها و لباس ورزشی لیگ برتر بسکتبال آمریکا (NBA) را تأمین کند. براساس این قرارداد ، آدیداس علاوه بر NBA ، کفش‌های و لوازم مورد نیاز NBDL و WNBA را نیز تأمین می‌کند. این قرارداد در ادامه قرارداد ۱۰ ساله ریباک که در سال ۲۰۰۱ میلادی به اجرا درآمده بود ، بسته شد.

نیو بالانس (NEW BALANCE)

برند نیو بالانس (NEW BALANCE) یکی از تولید کنندگان بزرگ پوشاک ورزشی و همچنین کتانی و کفش ورزشی و اسپرت در آمریکا است. این شرکت در سال ۱۹۰۶ تاسیس شده است و امروز تولیدات خود را در چندین کشور مختلف تولید و به سرتاسر دنیا ارسال می‌کند. مدل های از این کتانی که در ایران موجود هستند و به فروش می رسند ، عموماً ساخت انگلستان و یا چین هستند؛ اما فرایند ساخت کتانی ها در هر کشور ، تحت نظر نیوبالانس اصلی آمریکا انجام می گردد تا کیفیت درخور برند حفظ گردد.

شرکت نیوبالانس (New Balance) با معرفی کتانی نیوبالانس M575SNG در سال ۲۰۱۵  ، مدل قدیمی دهه ۹۰ میلادی خود را دوباره روی کار آورد. البته با اعمال چند تغییر در جنس رویه و زیره و امروزی تر کردن آن. این کتانی جنسیت ندارد و به خاطر رنگ بندی و مدل اسپرت آن ، هم برای مردان و هم زنان مناسب است.

همچنین با توجه به مواد و تکنولوژی های بکار رفته در این کتونی اورجینال میتوان گفت کفش جدید کمپانی نیوبالانس برای پیاده روی و یا دویدن نیز کفش مناسبی میباشد و به خوبی متواند شما را در انجام حرکات ورزشی همراهی کند. رویه کتانی نیوبالانس M575SNG از چرم و جیر در کناره ها و پشت کفش کتانی در ترکیب با متریال مش در قسمت روی پا تشکیل شده است.

این ترکیب یکی ازسبک ترین ترکیب های بکار رفته در رویه کفش می باشد ، از همین رو سبب کاهش محسوس وزن این کتونی اسپرت شده است. از طرفی استفاده از این ترکیب سبب افزایش انعطاف پذیری کتونی شده و به همین جهت در هنگام پیاده روی های طولانی و یا دویدن و یا حتی انجام حرکات ورزشی کمتر احساس خستگی کرده و مدت بیشتری را صرف انجام این حرکات کنید.

همانطور که می دانید مش یکی از بهترین متریال ها برای جلوگیری از تعریق و ایجاد حساسیت پا در کفش به شمار می رود. چراکه مش با داشتن روزنه هایی در خود به خوبی هوا را از خود عبور داده وسبب ایجاد محیطی به نسبت خنک در این کتونی اورجینال میشود همین امر نیز مانع از تعریق بیش از اندازه پا شده و موجب افزایش رضایت مندی شما میشود.

برای اتصال رویه و زیره کفش در قسمت پشتی این کتونی نیوبالانس ، از قطعه ای پلاستیک فشرده استفاده شده است تا متحمل فشار بیشتری در زمان پیاده روی و درآوردن و پوشیدن کفش شود و به این ترتیب عمر کتونی را بالا ببرد. جنس زیره کفش نیوبالانس M575SNG در قسمت داخلی  ، ایوا (EVA) و در قسمت خارجی از متریال رابر (Rubber) است.

ایوا (EVA) یکی از متریال های متداولی میباشد که نه تنها نیوبالانس بلکه برند های معروف دیگر نیز از آن استفاده میکنند این ماده به علت ضربه گیر بودن میزان زیادی از فشار های وارده از سمت زمین در هنگام پیاده روی و یا دویدن را به خود جذب میکند و مانع از ایجاد درد در کف و یا پاشنه پا میشود.

همچنین نیو بالانس برای این کتانی از فناوری اِنکپ (Encap) استفاده کرده است. این مجموعه برای ایجاد راحتی بی نظیر و همینطور دوام بالای این کتانی کاملا ایده آل است.

کفش آسیکس (asics)

برند اسیکس ، یکی از برندهای خوش نام و معتبر در طراحی و تولید کتانی های ورزشی جهان است. علت این که این نام خیلی به گوش شما آشنا نیست ، در تنوع کم محصولات آن به نسبت بزرگان این رشته از جمله آدیداس و نایک حکایت دارد. ازطرفی ، آدیداس و نایک کمپین های بین المللی با حضور  سلبریتی های سینما  و موسیقی و ورزش برگزار می کنند  و فناوری های خاصی در طراحی و تولید و عرضه محصولات در دستور کار دارند که در این سطح ، کفش اسیکس  (آسیکس) فعالیتی ندارد.

اسیکس به قلب دوم شما کمک میکند! بله. پا ، قلب دوم  است.  اگر پوشش پا شما مناسب باشد و جریان هوا به خوبی در کتانی جریان داشته باشد  و کفی کفش و روی آن و نشست پاشنه در کتانی به خوبی صورت بگیرد ، پا شما کم تر احساس  خستگی  می کند  به  خصوص در زمان پیاده روی های بلند مدت  و در نهایت ، ستون فقرات شما سالم  تر  و سبک زندگی شما سالم تر خواهد بود.

در واقع ، کفشی که پاشنه‌ های خوبی داشته باشد و از انعطاف ‌پذيری مطلوبی در طراحی و تولید آن استفاده شده باشد ، مدلی مناسبی برای همه  سنین است. شرکت هم اکنون در طراحی  و تولید تجهیزات مربوط به ورزش فوتبال ، اسکواش ، ورزش های رزمی ، گلف ، کشتی  و تنیس و هم چنین والیبال و بسکتبال ، محصولات زیادی  را روانه بازار کرده است.

اما از نظر قدرت برندینگ و میزان فروش ، هم تراز با آدیداس و نایک نیست.  اما کیفیت محصولاتش ، تحسین مصرف کنندگان را در سراسر جهان به همراه داشته است. شاید برای شما جالب باشید که بدانید این اسم به نسبت سخت: اسیکس  یا آسیکس یا ASICS به چه معنایی است. این کلمه ، الهامی از  جمله: (If you pray to God, you should pray for a sound mind in a sound body C) است که به ژاپنی:   ANIMA SANA IN CORPORE SANO بوده که برگردان فارسی آن ، روح سالم  در بدن سالم می باشد.

عنوانی که اصطلاحی در میان فارسی زبانان از قدیم و ندیم است اکنون مخفف نام یک برند فعال و معتبر جهانی در طراحی و تولید محصولات ورزشی به شمار می رود. عقل سالم در بدن سالم! توصیفی واقعی  برای نشان دادن اهمیت ورزش و ورزشکاری و قرار دادن فرهنگ ورزش کردن در بخشی از سبک زندگی دیجیتالی شده بشر امروز.

به نظر می رسد که در نیم قرن  اخیر ، این برند  به این شعار (SLOGAN) وفادار بوده و توانسته با نیل به تعالی در  محصولات با کیفیت و ارزنده ، پرسیتژ  خود را در صنعت مد ورزشی  حفظ کند. این برند ، محصولی خلاق  از  کشور نوآور و دانش محور  ژاپن  است که دنیای  را با تویوتا ،  سونی ، پاناسونیک  و هزاران برند دیگر در طول قرن بیستم ، متحول کرد.

اکنون بخش قابل  توجهی از  وقت و سرمایه شرکت های تولید محصولات ورزشی ، به شناخت آناتومی بدن انسان و نیازسنجی مخاطبان در سطوح مختلف از افراد عادی تا ورزشکاران حرفه ای مرتبط است که این وظیفه  را آزمایشگاه  های تخصصی طراحی  و توسعه محصول  این شرکت های ورزشی انجام می دهند.

برقراری تعادل میان روح و جسم ورزشکاران ، از جمله اهداف  مهم در رفتار سازمانی یادگیرنده شرکت اسیکس است. این برند ، شرکت چند ملیتی بین المللی  است و اکنون که بیش از هفتاد سال از تاسیس آن می گذرد ، با در اختیار داشتن بیش از  ۸ هزار پرسنل (یک دهم پرسنل NIKE) در سراسر جهان ، یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کتانی های ورزشی به شمار می رود.

این شرکت تحت عنوان نام  TYO:۷۹۳۶ در بازار بورس توکیو فعال دارد و دفتر مرکزی آن در شهر KOBE  قرار دارد. مدیرعامل کنونی شرکت  MOTOI OYAMA  است  و درآمد خالص آن تا دسامبر  ۲۰۱۶ میلادی بیش  از ۱۰ میلیارد ین ژاپن برآورد شد. بخش های  هفت گانه این برند عبارتند از: Haglöfs Runkeeper – Europe B.-V. Sports Corporation- Tiger Corporation- Tiger do Brasil Ltda. -Tiger Oceana Pty.

اگر به دنبال یکی از بهترین مارک ها برای خرید کفش های پیاده روی هستید ، برند اسیکس را در نظر داشته  باشید  که هم چون مدلهای پیاده روی نایک ، مخاطبان زیادی  دارد.

ونس (vans)

ونس vans یکی از برندهای محبوب امریکایی با سابقه ی درخشان در زمینه تولید کفش و کتانی اسپرت ، اسکیت بورد و کوله پشتی در دنیا می باشد. برند ونس که در سال ۱۹۶۶ توسط دو برادر با نام های پل ون دورن و جیمی ون درون به همراه شرکای تجاریشان گوردون لی و سرگ در آناهیم در کالیفرنیا تاسیس شد و توانست در همان روز اول ۱۲ کفش بفروشد که تمامی آن محصولات در همان روز تولید شدند.

تا بعد از ظهر به دست مشتری ها رسیدند و همین موضوع نشان دهنده ی این بود که این شرکت چقدر مستعد پیشرفت های چشمگیر است. ونس زمانی که زیره های وفل کلاسیک را برای اولین بار تولید کرد برای بسیاری از مردم بسیار عجیب و غریب بودند ، اما از دیدگاه امروزی ، این امر منجر به یکی از بزرگترین نقاط عطف در تولید کفش اسنیکر امروزی شده است.

جالب است بدانید طراحی های کتانی های محبوب ونس توسط پسر یکی از شرکای شرکت انجام شد و هم اکنون از آن به عنوان یک سبک بسیار محبوب استفاده می شود و در بین مردم بسیار پرطرفدار است. شما باید بدانید که محصولات ونس فقط محدود به کفش و کتانی نمی شود و این برند در زمینه تولید کیف ، کفش های مخصوص برف یا بوت ، تیشرت ، هودی ، اسکیت بورد و لوازم موج سواری نیز فعالیت بسیار خوبی دارد.

ونس در زمینه ی برند سازی بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است از دهه ی ۶۰ میلادی تا کنون خود را به عنوان یک کمپانی بسیار قدرتمند ثابت کند که از کودکان تا ستاره های ورزشی نیز مشتاق به استفاده از محصولاتش باشند. جالب است بدانید که ونس اولین سری کفش های خود را مخصوص اسکیت سواری تولید کرد که بسیار محبوب شدند و توانست فروش بسیار فوق العاده ی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

یکی از دلایل موفقیت این برند احترام به سلیقه و فهم مشتری بود به گونه ای که محصولات ونس با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسبی عرضه می شدند که هر فردی از هر طبقه ی اجتماعی بتواند از محصولات این برند استفاده کند. همانطور که در بالا نیز در رابطه با زیره های شطرنجی وافل در کتانی های ونس توضیح دادیم باید بگوییم چیزی که این زیره ها را از زیره های عادی متمایز می کند خاصیت کشسانی و اصطکاک خوبی است که با سطح زمین دارند.

این زیره ، کشش و اصطکاک کفش‌های ونس را به شدت بالا برد و اگر چه هدف ون دورن در ابتدا تولید کفش‌های مناسب اسکیت‌سواری نبود ، به دلیل این ویژگی ، کفش‌های او به نخستین انتخاب اسکیت ‌سواران تبدیل شدند. مطمئنا یکی از عواملی که سبب شد ونس تا این اندازه پیشرفت کند تولید کفش هایی مخصوص اسکیت سواران بود و این کار را با کمک اسکیت سواران حرفه ای انجام داد و سبب شد که کفش هایی کاملا مناسب ورزش اسکیت بورینگ تولید کند.

یکی از برتری های کفش های ونس در زمینه ی اسکیت سواری چسبندگی بالایی است که در قسمت پشت پا به وجود می آورد که سبب می شود شما بتوانید راحت تر اسکیت را کنترل کنید و حرکات نمایشی را راحت تر اجرا کنید. از اولین و بهترین سری کفش های اسکیت سواری تولید شده توسط ونس می توان به سری old skool اشاره کرد که با طراحی فوق العاده خاصی که دارد توانسته است فروش جهانی و فوق العاده ای را برای این شرکت آمریکایی به همراه داشته باشد.

این مدل از اولین سری کفش هایی است که در قسمت هایی از آن از چرم استفاده شده است که همین موضوع سبب افزایش دوام این کفش های بسیار افزایش یابد. همچنین جالب است بدانید که سری old skool محصول مشترکی از شرکت های Supreme  و vans بوده است. اصلی ترین دلایل خاص بودن کفش های old skool استفاده از یک نوار بر روی کفش است که به نوار jazz stripe هم معروف است.

البته جالب است بدانید که این نوار نیز به صورت کامل تصادفی توسط پل ون دورن به این سری کفش ها اضافه شد. پس از تولید سری کفش های old skool در سال ۱۹۷۸ ونس سری کفش های ساقدار Sk8 Hi خود را عرضه کرد .کفش ساقدار مدل SK-8 علاوه بر اینکه از پای اسکیت سوار در مقابل ضربه های احتمالی محافظت می کرد طراحی بسیار خاصی داشت و همین سبب شیکی و جذابیت این محصول شد.

کفش ونس مدل Slip Ons در سال ۱۹۸۲ تولید شد. یکی از دلایل فروش فوق العاده بالای این محصول ایده هوشمندانه ی ایده پردازان ونس بود که از این کفش در فیلم سینماییFast Times at Ridgemont High در پای نقش اصلی فیلم یعنی Sean Penn استفاده کردند و همین موضوع سبب شد که این مدل بتواند فروش فوق العاده ی را تجربه کند.

در سال های بعد ونس اقدام به تولید کفش هایی با قابلیت مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف زد. بوت های ونس در برابر برف و سرما مقاوم بودند و در آن ها از مواد و متریال هایی خاصی استفاده کرد تا در سخت ترین شرایط نیز پاسخگویی نیاز های مشتری باشند. در سال های اخیر نیز کمپانی ونس توانسته افتخارات زیادی کسب کند که از آن ها می توان به کسب جوایزی نظیر FOOTWEAR News در سال ۲۰۱۴ که به برترین برند تولید کننده کفش سال اعطا می شود و افتخار بزرگی برای ونس به شمار می رود.

کانورس (All Star Converse Chuck Taylor)

نام کامل این کفش های کتانی آل استار کانورس چاک تیلور/All Star Converse Chuck Taylor است. ملیت این برند آمریکایی است و در سال ۱۹۱۷ متولد شد. این اسنیکرزها ( کفش کتانی ) ، از متداول ترین و شناخته شده ترین کتانی های بسکتبال بودند و به سبب همین پیشینه و سادگی طرح شان ، محبوب و ماندگار باقی ماندند.

آقای مارکز کانورس ( Marquis Converse ) موسس این کارخانه ، کفش هایی برای بازی فوتبال و نتبال ( که نوعی از بسکتبال که به بسکتبال بانوان معروف است ) طراحی می کرد. آقای کانورس ، رفته رفته به تولید کفش های بسکتبال روی آورد. آل استار all star در اصل اسم یک کمپانی بسکتبال بود.

از سال ۱۹۲۱ یک بسکتبالیست به نام چاکتیلور که در کارخانه کفش کانورس هم مشغول به کار بود شروع به تبلیغ برای کفش آل استار کرد و در حدی در این مسیر شناخته شد که در سال ۱۹۲۳ برچسب گرد لاستیکی آل استار را به قسمت مچ کفش اضافه کرد و نام خود را بر روی آن نوشت این کفش از آن سال به نام کانورس آل استار چاک تیلور شناخته شد.

[irp]

تا رسیدن به سن ۷۵ سالگی کتانی های آل استار ، حدود نیم میلیارد جفت از این کتانی ها به فروش رفته بود ، و جالب اینجاست که قسمت بزرگی از فروش این کتانی ها در بازار های خارج از کشور آمریکا بوده است. زمان گذشت و در سال ۲۰۰۸ فروش این کتانی های دوست داشتنی و جالب انگیز از مرز یک میلیارد جفت هم عبور کرد و کتانی های آل استار رکورد فروش در تاریخ را شکستند.

نخستین مدل های رنگی کتانی های آل استار all star ، آبی روشن ، قرمز ، قرمز آبی ، طلایی ، نارنجی و سبز بودند. این کتانی ها که در دنیای امروز به اختصار چاکس / Chucks هم نامیده می شوند صد در صد کلاسیک به حساب می آیند و می توان آن ها را چشم بسته با هر لباسی ست کرد حتی با لباس خواب.

  • در دهه ۶۰  ، نود درصد از تیم ها و بازیکنان حرفه ای بسکتبال آل استار به پا میکردند.
  • در سال ۱۹۲۸ حفره های کوچک به رویه ی کفش آل استار اضافه شد.
  • در سال ۱۹۹۲ به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تولد آل استار ، کفش طرح راه راه و ستاره دار از طرف کمپانی کانورس ساخته شد و به موسسه اسمیتسونین Smithsonian که بزرگترین آرشیو نگه داری تاریخ آمریکاست هدیه داده شد.
  • تا به زمان جنگ جهانی دوم هم زیره و هم رویه ی کفش آل استار مشکی بود و سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم با کفش آل استار آموزش می دیدند.
  • مدل کلاسیک سفید مشکی آل استار کانورس در سال ۱۹۴۹ معرفی شد.
  • در سال ۲۰۰۳ کفش آل استار یکی از زیر مجموعه های برند نایک ( نایکی ) شد.

کفش آل استار JP ، در سال ۱۹۳۵ وارد بازار شد ( jack purcell ) ، در ابتدا این کتانی ها طوری طراحی شده بودند که از پاها در زمین بدمینتون مراقبت کامل کنند ، در سال ۱۹۷۰ همزمان با محبوب شدن این مدل کتانی در بین مردم ، آقای کانورس تمام حقوق جک پرسنل را از کمپانی گود ریچ ( کانادا ) خریداری کرد. سلبریتی های بزرگی همانند: کورت کوبیان ، الویس پریسلی و جیمز دین ، از هوادارن این مدل کتانی آل استار بودند.

 کفش تامی (Tommy Hilfiger)

برند تامی نامی آشنا در عرصه مد دنیا است که طرفداران بسیاری نیز دارد. امروز به طور مفصل درباره این برند و نحوه پیدایش آن و موسس آن صحبت خواهیم نمود. تامی هیلفیگر یکی از بزرگترین برند های دنیا در زمینه پوشاک محسوب میشه و با شعار پوشاک آمریکایی با کیفیت اولین بار در سال ۱۹۸۵ و توسط شخصی با همین نام افتتاح شد.

این کمپاتی در دوران مختلف پسوند های زیادی به خود گرفت ولی درنهایت به شکل کنونی خودش که همون Tommy Hilfiger خالی هستش ، شناخته شد. سازنده این برند یعنی Tommy Hilfiger در دهه ۱۹۶۰ میلادی به کمک شخصی دیگر اولین مغازه پوشاک خود را با نام محلی برای مردم در شهر نیویورک ، با یکی از دوستانش تاسیس کرد.

او در آن زمان تنها ۱۵۰ دلار پول داشت که از کار در پمپ بنزین بدست آورده بود. او در این مغازه به کمک چندین جوان دیگر کار می کرد و تا سال ۱۹۸۹ (۴ سال بعد تاسیس Tommy Hilfiger) علنا زیرشاخه یک برند دیگر به نام Murjani International محسوب میشد. این کمپانی بطور رسمی در سال ۱۹۹۲ با نام جدیدش شروع به کار کرد و اول تنها لباس زنانه تولید می کرد و در سال ۱۹۹۸ بالاخره توانست شعبه دیگری در بورلی هیلز ایجاد کند.

Tommy Hilfiger که علاقه به تولید پوشاک راحت داشت سعی کرد لباس هایش را از حالت رسمی به حالت رسمی-اسپرت برده و تقریبا به شکلی هست که لباس های امروزی ماست. این کمپانی هم اکنون لباس مردانه ، زنانه ، بچه گانه و تولید می کند و گستره بزرگی از محصولات مثل کفش ، پوشاک ، عطر لوازم و اکسسوریها و حتی مبلمان خانه را نیز در خط تولید خودش دارد.

این کمپانی که درابتدا تنها ۳ کارمند داشت ، الان بیش از ده هزار نفر کارمند دارد و اون ۱۵۰ دلار سرمایه اولیه الان به بیش از ۶٫۴ میلیار دلار تبدیل شده است. این کمپانی چندین زیرشاخه داره که باید محصول مور نیاز ۱۴۰۰ فروشگاهش در سراسر دنیا رو تامین کنه.

  • Tommy Hilfiger: بخش اصلی برند رو تشکیل میدهد و همانند همان سال های پیش به تولید پوشاک اصیل آمریکایی می پردازد و هدفش هم سنین بین ۲۵ تا ۴۰ سالاست.
  • Hilfiger Denim: این قسمت از کمپانی کمی ساده تر از برند اصلی بوده و با هدفگذاری افراد بین ۱۸ تا ۳۵ سال انواع جین ها و کت های جین و … را تولید میکنه.
  • Hilfiger Collection: مخصوص بانوان بین ۲۵ تا ۴۰ سال است.
  • Tommy Hilfiger Tailored: مخصوص مردان بین ۲۵ تا ۴۰ سال هستش و خیلی هم روی کیفیت و زیبایی و خاص بودن این پوشاک دقت دارند.

هیلفیگر به دلیل نقض قوانین ایالات متحده و تولید لباس‌های مارک تامی هیلفیگر در شهر سایپان در جزیره ماریانای جنوبی مورد انتقاد قرار گرفته است. براساس قوانین آمریکا ، محصولاتی که در این منطقه تولید می‌شوند می‌توانند لوگوی تولید آمریکا(به انگلیسی: Made in USA) را داشته باشند ، اما مسئله اصلی این است که در این منطقه حداقل دست مزد برای کارگران رعایت نمی‌شود.

در ماه مارس سال ۲۰۰۰ کارگران صنعت پوشاک سایپانیایی از تامی و ۲۰ شرکت تولیدکننده لباس دیگر به دلیل بدرفتاری با کارگران شکایت کردند. البته در آن زمان این پرونده حل و فصل شد و هیچ‌یک از طرفین محکوم نشد. در ماه مارس ۲۰۱۰ فیلیپس فن هوسن ، مالک برند کالوین کلین کمپانی تامی هیلفیگر را به قیمت ۳ میلیارد دلار خریداری کرد.

کفش اسکچرز (Skechers)

اسکیچرز (یا اسکچرز) Skechers برندی است آمریکایی و از جمله فعالان صنعت کفش و پوشاک که به سبب راحتی بی نظیر تولیداتش ، شهرتی جهانی دارد‏‏.‏‏ این برند توسط رابرت گرینبرگ و پسرش مایکل در سال ۱۹۹۲ میلادی در ایالت کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد. اسکچرز ابتدا در آمریکا با فعالیت در زمینه‌ی محصولات مرتبط با مد و فشن بر سر زبان‌ها افتاد و کم‌کم به حوزه‌ی تولید کفش‌های حرفه‌ای دویدن ورود پیدا کرد و اتفاقا در این زمینه هم بسیار درخشان ظاهر شد.

همانطور که میدانید قبل از تولید کفش های اسکیپچرز کفش های ورزشی موجود در بازار به سرعت از شکل اولیه خود خارج میشدند و به کمر و پا آسیب می رساندند اما اسکیچرز با تولید کفش های مرغوب و سبک توانست بر این مشکل غلبه کند و خیلی زود به عنوان برندی محبوب و بسیار پر طرفدار در سراسر دنیا شناخته شود.

همچنین استفاده از بالشتک های تزریقی Eva  در زیره این کفش ها موجب افزایش دوام کفش و جذب شوک حین راه رفتن می شود و باعث میشود ضربات و فشارهایی که با کف پا در هنگام دویدن یا پیاده روی وارد میشود به زانوها و کمر انتقال پیدا نکند و در نتیجه آسیب های ناشی از آن را بر بدن کاهش می دهد.

از طرفی کفش های طبی این برند ورزشی با ظاهری زیبا و عملکردی فوق العاده دارای طرفداران بسیاری است این کفش ها با رویه نرم پارچه و زیره ای پلاستیکی و کاملا انعطاف پذیر موجب ایجاد راحتی حین راه رفتن می شود. طوریکه به دلیل طراحی عالی و سبکی بسیار زیاد کفشهای این برند پاها درون آنها آنقدر راحت هستند که احساس میکنید چیزی نپوشیده اید.

بسیاری از دوندگان و ورزشکاران معروف و موفق از کفش‌اسکچرز استفاده می‌کنند و همین موضوع نیزمی‌تواند دلیل قابل قبولی بر کیفیت تولیدات این برند باشد. تکنولوژی فوم حافظه دار ( Memory Foam) یکی از نقات قوت کفشهای اسکیچرز میباشد که مدت زمان کمی پس از معرفی آن بسیار محبوب و پرطرفدار شد و سریعا رشد کرد و سرانجام بعنوان عضو جدا ناپذیر کفش های اسکیچرز درآمد.

قبل از معرفی این تکنولوژی کفش ها خیلی راحت و نرم نبودند و پس از مدتی برای افرادی که پیاده روی های طولانی داشتند باعث ایجاد کمر درد و پادرد می شدند. اسکیچرز با دیدن این مشکل ، در پی رفع آن برآمد و تکنولوژی منحصربفرد فوم حافظه دار را معرفی کرد. فوم حافظه دار مانند بالشتی برای پاهای شما می باشد ، این فوم ساخته شده از پلی ورتان است.

ویژگی منحصر به فرد مموری فوم این است که مطابق پای شما شکل و فرم میگیرد ، به نحوی که پس از چند قدم راه رفتن کاملا قالب پا شده و گودی کف پا را پر می کند و از وارد شدن فشار به پاها و کمر جلوگیری می کند بطوریکه گویی کفشی در پا ندارید و روی هوا راه می روید. این کفی ها بسیار منعطف و نرم هستند و با پر کردن گودی کف پا ، حداکثر راحتی را فراهم می کنند.

مموری فوم ها از دو تکنولوژی دیگر نیز بهره میبرند که بسته به نوع کفش از یک یا هر دوی آنها استفاده می شود:

  • Air Cooled: که موجب افزایش جریان هوای درون کفش می شود
  • Gel Infused: که موجب ایجاد تعادل و راحتی کامل می شوند

به دلیل تکنولوژی های به کار رفته در ساخت زیره و کفی کفش های اسکیچرز که در بالا ذکر شد ، این برند به یکی از محبوب ترین برندهای طبی دنیا در صنعت کفش تبدیل شده و توسط پزشکان به افرادی که آرتروز ،پا درد و کمر درد دارند توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا