کالای دیجیتال

معرفی انواع لنزهای دوربین موبایل

این روزها دیگر کسی پیدا نمی‌شود که یک گوشی هوشمند در دست نداشته باشد و با آن در فضاهایی که دوست دارد، لحظات خود را به ثبت نرساند و عکسی نگیرد. حتی برای بعضی از افراد، تلفن هوشمندشان به عنوان یک وسیله اصلی برای کار و عکاسی محسوب شده و کیفیت عکس‌هایی که با موبایل می‌گیرند برایشان بسیار مهم است به همین جهت لنز دوربین موبایل به عنوان یک وسیله جانبی و خوب برای این گونه افراد تولید شد و به میان آمد.

اما فراموش نکنید که این لنزها توانایی تبدیل دوربین شما به دوریبن با کیفیت بالاتر را ندارند و فقط بر روی تکنیک‌های عکاسی شما تاثیر گذار بوده و قابلیت‌های ادیت عکس را بیشتر می‌کنند.

تنوع لنزهای موبایل بسیار زیاد بوده و روی هرگونه موبایل و تبلت دوربین داری قابل نصب‌اند و افراد می‌توانند بر حسب نیاز خود و کارآیی که از آن انتظار دارند خرید خود را انجام دهند.

کاربرد لنز دوربین موبایل را بدانید

ابتدا به معرفی لنزهایی می‌پردازیم که کارایی آنها عریض کردن تصویر و عکس می‌باشد.

لنز واید و سوپر واید:

این دو لنز دارای زاویه دیدهای متفاوتی هستند و برای سلفی گرفتن و ثبت تصاویر منظره مناسبند. لنز واید زاویه دید 120 درجه و سوپر واید زاویه دید 140 درجه دارد.

لنز فیش آی و سوپر فیش آی:

اما اگر زاویه دید گسترده‌تری نیاز دارید می‌توانید به سراغ لنزهای بعدی بروید. لنز فیش آی زاویه 180 درجه و سوپر فیش آی دارای زاویه دید 235 درجه است که تصاویر ثبت شده با این دو مورد به صورت کروی و با حاشیه مشکی می‌باشند.

 

1. لنز دوربین موبایل ماکرو:

همانگونه که از اسم این لنز پیداست، برای تصاویر ریز و فاصله 10 تا 23 میلیمتری کاربرد دارد. پس اگر اهل عکاسی از حیوانات به خصوص حشرات ریز و گیاهان و بافت‌های آنها هستید می‌توانید این مدل لنز دوربین موبایل را خریداری کرده و عکس های خوبی را به ثبت برسانید.

2. لنز پلاریزه (CPL):

تا به حال پیش آمده که از پشت ویترین بخواهید عکسی بگیرید اما تصویر خودتان هم در تصویر نمایان باشد؟ یا بخواهید عکسی از کف رودخانه داشته باشید و انعکاس نور آفتاب باعث خراب شدن عکس گردد؟

اگر از اینگونه مشکلات دارید و خواهان ثبت تصاویر واقعی‌تر و بدون تشعشعات نور هستید یک عدد از این لنز دوربین موبایل خریداری کنید چرا که می‌توانید قابلیت حذف نورها و انعکاس اشعه‌ها را در این لنز بیابید.

3. لنز تله:

اگر نیاز بود با گوشی موبایل خود، تصویر مد نظر را بیشتر از زوم گوشی، زوم کنید و کیفیت اصلی تصویر را نیز داشته باشید از لنزهای تله 8 و 12 برابر زوم استفاده کنید.

با نمونه‌ها و کارآیی این گونه لنزها آشنا شدیم، اکنون می‌خواهیم کمی در مورد برندهای تولید کننده این وسیله صحبت کنیم تا دستتان برای خرید باز باشد و بتوانید مدل‌های تقلبی و اصلی را به راحتی از یکدیگر تشخیص دهید.

لنز موبایل برند OSiNO:

برترین کیفیت از نظر ساخت و کارآیی را می‌توانید در میان برند Osino یافت کنید. ساخت بی‌نظیر، وجود عدسی شفاف در لنز و لایه UV محافظ نور خورشید بر روی عدسی را می‌توان از مزایا و برتری این لنز نسبت به دیگر برندها دانست. لنزهای واید، فیش آی، سوپر فیش آی و ماکرو توسط این کمپانی ساخته می‌شوند.
اگر محصولی را به نام برند OSino به شما نشان داند باید بدانید که نام این برند بر روی بدنه محصولات درج شده است، در غیر این صورت، محصولی تقلبی را دریافت نموده‌اید.

لنز موبایل برند Lieqi:

برند Lieqi لنزهایی کلیپسی را تولید می‌کند و تمامی مدل‌هایی که در بالا معرفی کردیم را دارد و در رده متوسط کیفیت لنزهای موبایل قرار دارند اما از معایب این مدل لنزها می‌توان به وجود پلاستیک فشرده در لبه‌های لنز اشاره نمود که کمی در گوشه‌های عکس باعث افت کیفیت می‌گردد.
اگر بر روی بسته بندی لنزهای این برند، کلمه Good Product را مشاهده کردید، با نمونه تقلبی آن روبرو هستید.

لنز موبایل، برند Easy Macro:

این کمپانی، تولید اختصاصی لنز مخصوص دوربین موبایل را بر عهده دارد. لنزهای که با طراحی خاصشان به راحتی قبل حمل بوده بدون آنکه با گذاشتن در کیف، آسیبی ببینند. از دیگر مزایای این لنز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مانند یک کمربند به دور عرض موبایل بسته خواهد شد و می‌توانید با اضافه کردن دو لنز ماکرو به گوشی، از قدرت زوم دو برابری بهره برید.
با توجه به مزایای ذکر شده، قیمت‌های این برند لنز بسیار مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا